Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Flammeindikator

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Mharregaard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30 dec 2009 12:42

Flammeindikator

Indlæg af Mharregaard » 30 dec 2009 12:47

Hej
Som ny bruger af et træpillefyr og af dette forum har jeg et par spørgsmål.

Efter at fyret uheldigvis var gået ud henover natten ville jeg starte op igen, men uden at det lykkedes. Der kom røg og en kraftig brændt lugt ud fra brænderen. Samtidig fik den brændt to flammeindikatorer af.

Jeg går ud fra, at der har været en "koldluftsprop" i skorstenen, er det ikke tænkeligt?

Nu skal jeg så have monteret en ny flammeindikator igen og nu er jeg kommet i tvivl om, hvor langt ind i røret flammeindikatoren skal?

På forhånd tak


chen4885
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: Flammeindikator

Indlæg af chen4885 » 30 dec 2009 21:17

Hej.
Mht. hvorfor din brænder, brænder baglæns - det har jeg ikke noget bud på, men din flammeindikator skal stikke et par centimeter ind i faldskakten ( sådan at glasset på flammeindikatoren har frit "udsyn" ned i herden). Husk at den lille sorte krave man skruer på flammeindikatoren, skal sidde på en bestemt måde, så den ligesom går i indhak med plastikbeslaget på faldskakten og så glasset på flammeindikatoren vender nedad mod ilden.
Efterhånden kan man købe flammeindikatorer mange steder, så køb dem endelig ikke til åger-pris hos Biovarme /NRGI. Det billigste sted er hos Electro-oil (engros-firma i Kolding og Brøndby). 104,- + moms. Bestillingsnummeret står på ledningen af de gamle. Mvh. Carsten

Besvar