Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TB Mini

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
joma
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 nov 2009 09:14

TB Mini

Indlæg af joma » 13 nov 2009 09:35

vi har haft vores tb mini i en del år. men hvor har vi brugt mange penge på nye flammeindikatorer hos Biovarme, så det er med stor fornøjelse, at jeg på denne hjemmeside kan læse, at man kan købe disse billigere. jeg har været inde hos q-pro og kigge og kan se, de har noget der hedder en fotosensor LDS er det den der omtales i indlægget fra chen4885, den 29. august 2008


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: TB Mini

Indlæg af Ulrik » 13 nov 2009 10:40

Flyttet til TB Mini forum.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: TB Mini

Indlæg af Scotte Kim » 13 nov 2009 19:28

Den skulle i henhold til Q-pro ikke virke til TB mini?? Jeg kunne dog godt forestille mig at den virker alligevel... Det gør deres U formede eltændere.

Kan man købe plasthætten nogle steder? Jeg har fået et lille brændt mærke i min flammeindikator men selve indmaden er stadig ok.

chen4885
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: TB Mini

Indlæg af chen4885 » 15 nov 2009 00:21

En flammeindikator hedder også en fotoelektrisk modstand og at den de har hos Q-pro, ikke skulle virke på en TB Mini har jeg svært ved at tro på ( hvis den i øvrigt har samme diameter ), da det jo ikke er raketvidenskab, men blot en indikator der skal kunne se et lys og derefter slutte en strøm.
Hvis man kan handle engros er der jo muligheden hos Electro Oil i enten Kolding eller Brøndby. Det nummer de skal bruge hedder Siemens QRB1 B-A050B70A. Det står på ledningen. Prisen hos Electro Oil er omkring 130 kr incl. moms.
Alternativet er Vilstrups Oliefyrsservice hvor man også kan købe den holder der holder flammeindikatoren fast på faldrøret; sidst jeg købte en flammeindikator hos Vilstrup fik jeg holderen med gratis, så de kan ikke være ret dyre.
Hvis det du efterlyser Kim, er "glasset" på flammeindikatoren, så tror jeg ikke det kan skaffes.
Bemærk i øvrigt JOMA, at jeg har flyttet min flammeindikator så højt op på faldrøret, at den sidder lige under plastslangen. Det tog 5 minutter at lave og har flyttet flammeindikatoren ca. 20 cm. længere væk fra ilden. Det har betydet MARKANT mindre tilsodning og varmepåvirkning af min flammeindikator. Jeg har boret hullet i den side der vender væk fra kedlen, da det er der der er friest "udsyn" ned til ilden.
Jeg bruger i øvrigt en fotocelle som en kammerat har flået af en kasseret maskine ud på hans arbejde, så man kan altså sagtens bruge andre stumper end de originale.

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: TB Mini

Indlæg af Scotte Kim » 16 nov 2009 08:11

Chen:
Har du lavet noget over flammeindikatoren så den ikke bliver ramt af pillerne? Efter utallige "hit" må elektronikken jo gå i styker eller?

Jeg har nu kørt med fyret i ca 1½ med samme el tænder og med samme flammeindikator. Jeg forstår ikke helt at i kan brænde dem af så hurtigt? Hvad er det der sker hos jer? Min er lidt smeltet i den ene side men ikke der hvor den måler lyset. Selvom min er smeltet så fejler indmaden ingenting.


Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: TB Mini

Indlæg af Scotte Kim » 18 feb 2010 08:51



Besvar