Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TB mini/biovarme/nrgi

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
lhrn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15 aug 2008 08:12

TB mini/biovarme/nrgi

Indlæg af lhrn » 02 feb 2009 08:49

Ja så prøvede jeg med en original eltænder på min TB mini fra Biovarme, og den holdt i 1 uge.
Jeg har ringet til biovarme som på ingen måde ville hjælpe mig for der er jo ingen garanti på en eltænder som de siger, det er jo mig der har lavet fejl siger de??????? Jo jeg måtte da godt komme forbi med den så kunne vi da snakke om det, ja tak 300 km for a snakke, så er det nemmerer at kører op til min svigermor der kan jeg også snakke uden at få noget ud af det og der er kun 1 km.
Jeg har ligeledes spurgt om de kunne teste min styring for og se om der var noget galt med den, men nej det kunne de ikke.
Det er da godt de har kunnet sælge et fyrings anlæg som de ikke kan teste og hvor de tager åger priser for reservedele som de ikke giver garanti på, det må da være en kanon forretning, mon det er i NRGI`s ånd???
Med det forbrug af eltænderer vil jeg bruge over 26000 kr pr år i reservedele, ja jeg fyrer med biobrænsel men billiger end olie???

Lars


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: TB mini/biovarme/nrgi

Indlæg af thoken » 02 feb 2009 14:31

Hej!
Det er da en træls oplevelse du har med din tb-mini :|
Men jeg kender det godt(dog nok knap så slemt som i dit tilfælde), jeg har nemlig selv haft en tb-mini!
Fyringsøkonomisk set var den helt fin, men jeg syntes også den var "sulten" efter nye dele. Og ikke
særlig driftsikker! Hvilken kedel sidder den på? Den kører bedst på en kedel hvor der ikke er for stor modstand(og dårlig virkningsgrad :cry: ), fx en gammel salamander eller roca.
Jeg mener du kan bruge eltænderen fra woody og scotte(Den gamle eltænder med røde ledninger, mener den er på 375w). Den plejer at have lidt bedre holdbarhed end tb`ens originale tænder, og så fås den til en bedre pris: http://midtjysk-vvs.dk/product.asp?product=4459
Du kan iøvrigt også købe fotoføleren der!

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

lhrn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15 aug 2008 08:12

Re: TB mini/biovarme/nrgi

Indlæg af lhrn » 02 feb 2009 14:59

Hej

Min tb kører på en roca kedel.
Jeg bruger nu en tænder fra Q-Pro, det er en 200 w og den virker fint, der går lidt længerer med optændingen men det er jo ligemeget hvis den så bare kan holde i 1 år.
Jeg har brugt dem på 375 w, de er for stærke, brænder for hurtigt af.
Q-Pro leverer også nogen på 300 w til samme pris, mener det er 248 kr.
Men når alt kommer til alt vælger jeg nok at skifte til en scotte eller boink og ny kedel.

Lars


Besvar