Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

delvist varmt vand (TB Mini)

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
pendec

Re: delvist varmt vand (TB Mini)

Indlæg af pendec » 13 feb 2020 09:09

Måske forklarer denne info fra nettet dig noget?

Ekspansionsbeholderens funktion
Både vand og solvarmevæske udvider sig ved opvarmning og trækker sig sammen ved afkøling. Hvis ikke vandstanden skal falde, så der kommer luft øverst i anlægget, når det er koldt, er der derfor brug for noget ekstra væske, der kan "holdes i beredskab". Det er ekspansionsbeholderens funktion at indeholde denne væske.


Influenzalund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 05 feb 2020 21:42

Re: delvist varmt vand (TB Mini)

Indlæg af Influenzalund » 14 feb 2020 07:57

tak, men altså... så der skal luftes ud?

pendec

Re: delvist varmt vand (TB Mini)

Indlæg af pendec » 14 feb 2020 08:02

Jeg må give op :) Jeg har personligt aldrig set min åbne ekspansion, så præcis hvad og hvor meget tryk og hvordan den fyldes, er jeg dig nok mere svar skyldig. Jag brugte det visuelle, fyldte på, så på afløb, og stoppede når der kom vand ud af afløb fra ekspansion, det virkede i mange år her.

Influenzalund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 05 feb 2020 21:42

Re: delvist varmt vand (TB Mini)

Indlæg af Influenzalund » 19 feb 2020 10:44

så kom der varme på, tak for hjælpen :)

næste spørgsmål er bare, hvad er et forventeligt forbrug, og hvilke indstillinger skal det stå på, for at virke optimalt?

pendec

Re: delvist varmt vand (TB Mini)

Indlæg af pendec » 19 feb 2020 10:59

Influenzalund skrev:
19 feb 2020 10:44
næste spørgsmål er bare, hvad er et forventeligt forbrug, og hvilke indstillinger skal det stå på, for at virke optimalt?
Til det spørgsmål skal du nok udfylde lidt mere information om dig selv og dit hus i profilen, som du (på pc) eller mobil desktop mode, ser i højre side af indlæg, så kan folk bedre rådgive på forbrug, og når man ved om du kan købe i Tyskland eller du som mig, hænger mest på lollandske priser eller andet. og så indstillinger, som igen hænger sammen med din opsætning, skorsten / aftræk, isolering af hus og størrelse osv,osv...


Besvar