Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny styring og interface på TB mini

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
capil
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31 mar 2007 13:17

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af capil » 18 sep 2013 16:21

Hej.

Jeg har besluttet at slukke for min gamle Benekov, som ellers har gjort det godt!

I stedet har jeg (som andre kan jeg se:-))købt et brugt TBmini på Roca setup. Min tanke er, at jeg gerne vil have en mere inteligent styring på, samt et interface, hvor jeg kan tilgå fyret fra pc mm.

Jeg har set på den nye Scotte styring, som ser vældig fin og avanceret og dyr ud. Hvilken styring vil I anbefale til en TB mini?

Mht pc interface ønsker jeg at finde en løsning, hvor jeg ikke skal betale abonnement. Jeg har ikke behov for adgang til stokercloud. Bare jeg selv kan få fat i fyret, må det være fint. Nogle anbefalinger i den retning?

Lige nu forstår lidt arbejde i garagen med nedtagning af benekov og opsætning af Rocaen (føj den er tung :-)) Og det haster jo, når vinteren står for døren...

Håber på input fra jer

/capil


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 809
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 315 gange
Modtaget likes: 42 gange

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af Bri_Jac » 18 sep 2013 20:16

Øh er den egentlig lovlig at montere og sætte op? Prøvnings attest?

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af Aaen » 18 sep 2013 21:13

Jeg ville lige kontakte min skorstensfejer, inden monteringen. Der er jo nye lovkrav fra 1/7 2013.

levi

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af levi » 18 sep 2013 21:15

Aaen skrev:Jeg ville lige kontakte min skorstensfejer, inden monteringen. Der er jo nye lovkrav fra 1/7 2013.
Det er ikke nødvendigt at ringe til ham - Tbmini var heller ikke godkendt efter reglerne FØR 1/7 - 2013 (EN 303-5 klasse 3) :oops:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af Aaen » 18 sep 2013 21:17

hmm......


capil
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31 mar 2007 13:17

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af capil » 19 sep 2013 20:54

Tak ofr hurtige svar!

Det lyder ikke rart med de nye regler...

Jeg tror nu ikke, at min skorstensfejer går vildt op i det. Jeg selv er mest optaget af, at lave et godt setup, som kører godt - Og dermed også er mest muligt miljøvenligt. Kedlen skulle leve op til de nye standarder, og brænderen med ny styring, kan jeg godt leve med.

Er der noegn ,som har gode råd i den retning?

/capil

levi

Ny styring og interface på TB mini

Indlæg af levi » 19 sep 2013 21:24

capil skrev:Tak ofr hurtige svar!

Det lyder ikke rart med de nye regler...

Jeg tror nu ikke, at min skorstensfejer går vildt op i det. Jeg selv er mest optaget af, at lave et godt setup, som kører godt - Og dermed også er mest muligt miljøvenligt. Kedlen skulle leve op til de nye standarder, og brænderen med ny styring, kan jeg godt leve med.

Er der noegn ,som har gode råd i den retning?

/capil
Jeg er 99 procent sikker på din gamle benekov er mere effektiv end din "nye" Tbmini på Rocakedlen....

Og jo - jeg er ret sikker på din skorstensfejer går op i det - hvis han godkender dit nye setup - så godkender han et anlæg der ikke har kunne godkendes de sidste ca. 5 år, - det nægter jeg simpelthen at tro på der er nogen skorstensfejere der kan finde på...

Mit råd er - smid dit nye anlæg ud, - eller sælg det som reservedele på DBA - det er desværre ikke bedre værd!


Besvar