Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er det mine træpiller der er problemet?

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
JeppeGlue
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 sep 2012 21:33
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 165
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af JeppeGlue » 22 dec 2012 13:11

Mange tak for billederne de giver rigtig god inspiration, jeg vil forsøget at lave en tilsvarende røgvender i juledagene. Røgvenderen går så tæt på kedellen som muligt og røgen skal passere gennem hullet bagerst i røgvenderen ikke? Min brænder er også en TBMini på en Roca kedel.


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af svsommer » 22 dec 2012 14:57

JeppeGlue skrev:Mange tak for billederne de giver rigtig god inspiration, jeg vil forsøget at lave en tilsvarende røgvender i juledagene. Røgvenderen går så tæt på kedellen som muligt og røgen skal passere gennem hullet bagerst i røgvenderen ikke? Min brænder er også en TBMini på en Roca kedel.
jeg har ca 20mm luft hele vejen rundt
mvh
svsommer

JeppeGlue
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 sep 2012 21:33
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 165
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af JeppeGlue » 01 jan 2013 17:23

Så fik jeg lavet den ekstra røgvender og min røgtemperatur faldt med 50 grader og er nu nede på 160 grader :-) Stort tak til svsommer for gode billeder. Jeg har ikke rigtigt styr på hvor meget det har givet i effekt da jeg har lavet andre ændringer samtidigt med men der er ikke noget tvivl om den udnytter røgen "50 grader" bedre.

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af svsommer » 12 jan 2013 09:52

JeppeGlue skrev:Så fik jeg lavet den ekstra røgvender og min røgtemperatur faldt med 50 grader og er nu nede på 160 grader :-) Stort tak til svsommer for gode billeder. Jeg har ikke rigtigt styr på hvor meget det har givet i effekt da jeg har lavet andre ændringer samtidigt med men der er ikke noget tvivl om den udnytter røgen "50 grader" bedre.
har du nogle ide om mindre forbrug nu?
mvh
svsommer

JeppeGlue
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 sep 2012 21:33
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 165
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af JeppeGlue » 14 jan 2013 19:00

Mit forbrug er faldet fra 50 kg/dag omkring d. 22 december til 45 kg/dag de sidste 2 dage


lindelyst
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 aug 2009 21:13

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af lindelyst » 23 jan 2013 09:15

Hej svsommer - bare lige et par spm. vedr. røgvender. Som jeg ser det har du skåret en skamolplade ud så den buer ligesom indersiden af kedlen, med 2 cm luft, og sat den ind mellem øverste og nederste låge. ovenpå denne har du sat 2 stykker plade i spids og så den originale røgvender hvor den plejer at sidde. er det korrekt opfattet ?? hvad holder pladen oppe?? skal håndtaget der sidder på røgkassen vende op eller nedad.

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Er det mine træpiller der er problemet?

Indlæg af svsommer » 23 jan 2013 16:51

lindelyst skrev:Hej svsommer - bare lige et par spm. vedr. røgvender. Som jeg ser det har du skåret en skamolplade ud så den buer ligesom indersiden af kedlen, med 2 cm luft, og sat den ind mellem øverste og nederste låge. ovenpå denne har du sat 2 stykker plade i spids og så den originale røgvender hvor den plejer at sidde. er det korrekt opfattet ?? hvad holder pladen oppe?? skal håndtaget der sidder på røgkassen vende op eller nedad.
den store plade hviler på låge rammen og står på en ildfast sten bagers i kedlen
er det den røgkasse bag i kedel du mener? den står ikke helt ned men i det første hak
mvh
svsommer


Besvar