Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biowin vs Biotech uden prisloft???

Spørgsmål vedr. BioWin
Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af Per J. » 05 feb 2010 17:20

Hvis man søger på Biotech i søgefeltet og i tråden, Mit fyrrum Biotech Topligth-Mit fyrrum og mine indstillinger. Her kan man se at Davidsen er indehaver af Bioteknik og i profilen er (eller har været) montør af Biotech pillebrænder.
Jeg har talt med ham tidligere i dag, og han havde da heller ikke noget dårligt at sige om Biotech og Biowin, men han mente dog at Harpero er meget bedre.
Jeg syntes at jo mere man undersøger, jo sværere bliver det at vælge den rigtige kedel.
Jeg har hele tiden i baghovedet, at hvis den er gennemprøvet så er den måske "gammeldags" og hvis den er ny med den nyeste teknik,så er den ikke gennemprøvet.


Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 05 feb 2010 21:54

Per J. skrev:Hvis man søger på Biotech i søgefeltet og i tråden, Mit fyrrum Biotech Topligth-Mit fyrrum og mine indstillinger. Her kan man se at Davidsen er indehaver af Bioteknik og i profilen er (eller har været) montør af Biotech pillebrænder.
Jeg har talt med ham tidligere i dag, og han havde da heller ikke noget dårligt at sige om Biotech og Biowin, men han mente dog at Harpero er meget bedre.
Jeg syntes at jo mere man undersøger, jo sværere bliver det at vælge den rigtige kedel.
Jeg har hele tiden i baghovedet, at hvis den er gennemprøvet så er den måske "gammeldags" og hvis den er ny med den nyeste teknik,så er den ikke gennemprøvet.
ja jeg vil gi dig fuldstændig ret.
men der er jo også i gennem tiden sket nogle opgraderinger på biowin til biowin plus og da jeg talte med bent forstod jeg at der er kommet en ny brænderskål som også gir en bedere virkningsgrad pga størere huller i bunden så for mig lyder det som at det er et gennemprøvet fyr men som også er blevet opgraderet så det stadigvæk er førende på markedet. men man kan jo sige hvis ingen prøver Haperoen af er der jo heller ikke noget at dømme efter. men bioteknik har haft med pillefyr at gøre i flere år så han skulle nok kunne kende forskel på skit og kanel!!
men man mangler bare lidt en refarenceliste. både biotech,økofen og biowin har modtaget "den blå engel" som eks.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af Per J. » 05 feb 2010 22:39

Du har helt ret.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af Ole S. » 06 feb 2010 14:16

Hej
Der er jo også Vitolig 300, uden at vide en masse om det, mener jeg den er en tro kopi af Biowin, dog til en lidt billigere penge, produceret samme sted som Biowin.

http://www.viessmann.dk/da/products/Hol ... g_300.html
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 06 feb 2010 15:48

Ole S. skrev:Hej
Der er jo også Vitolig 300, uden at vide en masse om det, mener jeg den er en tro kopi af Biowin, dog til en lidt billigere penge, produceret samme sted som Biowin.

http://www.viessmann.dk/da/products/Hol ... g_300.html
Jamen viessmanns vitolig 300 er udgået af deres program, de køber ikke længere deres fyr ved windhager. ved ikke helt hvad deres program indenholder nu
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af Lau » 06 feb 2010 16:49

Nu bliver der sagt biowin og biotech, men hvad med Hoval Biolyt? Det er også sådan ca det samme som de 2 førnævnte :great:

sorensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 jul 2007 10:11
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 181
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 32kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sydsjælland, Everdrup
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af sorensen » 06 feb 2010 18:32

Hej Jordvarmekonge

Med alt respekt - Nu da du kender til Baxi, hvorfor køber du ikke et Multiheat 1.5, med automatisk påfyldning og askeudtag?

Mvh / Br

Peter Sorensen

Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 06 feb 2010 19:22

Lau skrev:Nu bliver der sagt biowin og biotech, men hvad med Hoval Biolyt? Det er også sådan ca det samme som de 2 førnævnte :great:
jep og det er faktisk også det som bent fortalte. og biolyten er samtidig billigere icon_cheesygrin.gif
det er også den jeg kigger mest på i øjeblikket.
mht baxi så har jeg kørt og monteret en del multiheat og det er i mine øjne en af de mest driftsikre kedler med minimalt reklamation. jeg har enda selv haft en 2,5
men den har det i mod sig at den ikke er selvoptændene, ikke er selvrensende, ikke har en lige så høj virkningsgrad som de andre omtalte kedler. fordelen er dog ved baxien at man kan smide en død høne i den og den kører bare videre... :great:
men teknoligien har bare overhaldet den. og deres nye novo pellet tør jeg ikke satse på da der har været nogle små børnesydomme, og prisen er lige så høj som en biowin alligevel.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk

sorensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 12 jul 2007 10:11
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 181
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 32kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sydsjælland, Everdrup
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af sorensen » 06 feb 2010 20:08

Hej jordvarmekonge

Det var sgu godt svar - tak for det - jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de to andre fyr du nævner.

- Peter

Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 06 feb 2010 20:25

sorensen skrev:Hej jordvarmekonge

Det var sgu godt svar - tak for det - jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de to andre fyr du nævner.

- Peter
helt iorden peter.
jeg har flere kunder som er rigtig glade for deres multiheat og som prøver alverdens forskelig brændsel men samtidig er det også mennesker som godt kan li det.
jeg har selv et Atmos dc50 fyr med akkutank og kan godt li det med brænde også, men jeg blir nød til at ha noget back up da det ikke er altid jeg kan nå at fyrre. men helt kanont anlæg
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk


Besvar