Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biowin vs Biotech uden prisloft???

Spørgsmål vedr. BioWin
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 06 feb 2010 20:30

jeg blir sku nød til at blive lidt længer her på forum og hænge ud..... nu er konen sku i gang med at se melodi grandprix for fuld skrue.......helved og satan.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk


JFK
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18 dec 2009 19:13
Mit fyr: Twin Heat
Areal: 600
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: 80 - 125
Årligt forbrug: 15 - 20
Geografisk sted: Vester Velling mellem Randers og Ulstrup
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af JFK » 07 feb 2010 11:37

jeg syntes lige jeg vil give en lille historie om hvordan der er tre navne på biowin/vitolig 300 og biolyt.
alle tre kedler bliver produceret ved windhager i østrig som er en ret stor kedel producent og som har eks siden 1923.
windhager er en producent som stadig er privat ejet men for et par år siden delt op i to en udviklignes afdeling og en produktions afdeling og laver modellen biowin.
viessmann købte vitolig 300 ved windhager fordi de ikke havde en kedel til træpiller og fik den så malet i deres farve.Den er så udgået ved viessmann sidste år fordi viessmann har fået udviklet deres egen.Den anden kedel vitolig 200 til fastbrændsel som de har er også en windhager.
Hoval Biolyt gør det samme som viessmann bestiller kedlen ved windhagér og får den så malet i deres farver.
Kort af det lange alle TRE kedler er fuldstændig ens opbygget der er kun farven til forskel.
biowin og vitolig 300 kører med den samme varmestyrring hvor hoval biolyt har valgt at montere deres egen varmestyring (display til højre)som er måske lidt bedre end biowin/vitolig fordi den ikke kører med relæer og har nogle flere muligheder.
så hver gang windhager laver forbedringer kommer det også hoval tilgode
biowin har eks siden 1994 hvor den hed pmx og i 2004 kom til at hedde biowin med masse nye forbedringer og nyt design.
den er løbende blevet forbedret med ny brændskål og softvare.
kort af det lange er det en kanon god træpille kedel med min vidligholdse.


mvh

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af MichaelK » 07 feb 2010 13:16

Hej JFK


Når der nu er 3 "ens biowin" modeller, passer de så reservedele sammen? Jeg ringer selvfølgelig til Bent icon_cheesygrin.gif , hvis det blev aktuelt for mig. Men af hensyn til alm. info her på forummet, så kunne du måske svare på det spørgsmål?



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

JFK
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 18 dec 2009 19:13
Mit fyr: Twin Heat
Areal: 600
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: 80 - 125
Årligt forbrug: 15 - 20
Geografisk sted: Vester Velling mellem Randers og Ulstrup
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af JFK » 07 feb 2010 14:01

MichaelK skrev:Hej JFK


Når der nu er 3 "ens biowin" modeller, passer de så reservedele sammen? Jeg ringer selvfølgelig til Bent icon_cheesygrin.gif , hvis det blev aktuelt for mig. Men af hensyn til alm. info her på forummet, så kunne du måske svare på det spørgsmål?



Mvh.
Hej Michael

alle tre modeller passer reservedele sammen på nær varmestyrringen på hoval biolyt som er deres egen men hele kedel og opbygning er det samme som biowin/vitolig
det eneste der er forskel på er prisen på reservedelene afhængig af hvor du får dem fra .

mvh

Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af jordvarmekongen » 07 feb 2010 20:34

og det er jo også værd at tage med!!!
for sådan som jeg har forstået det så er resavedele rimelig dyre hos Titan.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af MichaelK » 07 feb 2010 22:31

jordvarmekongen skrev:og det er jo også værd at tage med!!!
for sådan som jeg har forstået det så er resavedele rimelig dyre hos Titan.

Ja, sådan har jeg også forstået det. Jeg ved det dog kun fra andenhåndsoplysninger, da
jeg ikke har haft brug for nogen reservedele endnu icon_cheesygrin.gif

Den reservedel jeg får brug for, er sandsynligvis en eltænder, og så ved jeg godt hvem
jeg ringer til. Jeg behøver jo netop ikke en "orginal" BioWin reservedel, men kan tage den
billigste fra en af de andre kloner. De er jo helt sikkert spyttet ud fra den samme producent :P



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

stormdfox
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 mar 2010 21:32

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af stormdfox » 09 mar 2010 21:54

Fik i januar installeret et Bio-tech fyr og det kører perfekt.
Det er ultimativt at du skal have fast tilbud på alt, arbejdsløn, fyr, elektriker,inclusive de dele de bruges til monteringen, rør,pumpe ventiler varmtvandsbeholder skorsten, sugeslanger ventilationsriste, tanksystem,snekkedrev,
sommerdrift
har lige fået en regning på 59.000. alene på VVS inde i huset , delene rør pumpe ventiler etc
kostede 25% mere end på nettet ialt 30.000 + moms, dertil arbejdsløn 650 kr time
Så mit budget på 150.000 voksede uventet til 179.000(inkl tanksystem 25.000)
Havde ellers købt kedlen med 20 % klimarabat til 66.000 så der burde jo have været luft i budgettet.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af Ole S. » 09 mar 2010 21:58

stormdfox skrev:Fik i januar installeret et Bio-tech fyr og det kører perfekt.
Det er ultimativt at du skal have fast tilbud på alt, arbejdsløn, fyr, elektriker,inclusive de dele de bruges til monteringen, rør,pumpe ventiler varmtvandsbeholder skorsten, sugeslanger ventilationsriste, tanksystem,snekkedrev,
sommerdrift
har lige fået en regning på 59.000. alene på VVS inde i huset , delene rør pumpe ventiler etc
kostede 25% mere end på nettet ialt 30.000 + moms, dertil arbejdsløn 650 kr time
Så mit budget på 150.000 voksede uventet til 179.000(inkl tanksystem 25.000)
Havde ellers købt kedlen med 20 % klimarabat til 66.000 så der burde jo have været luft i budgettet.
Hej
Uha det var en langsigtet investering du kom ud i der. Man må håbe du vil blive boende i huset i mange år, og fyret holder lige så længe. :?
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

JCD
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 mar 2010 20:41

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft???

Indlæg af JCD » 11 mar 2010 21:05

Hej Jeg har er Biotech 25 kw til at varme mit stuehus op på min gård der er 3502 m2 bolig i 2 plan de 200 m2 er ikke isoleret huset er fra 1919 vi køre med 6 mm piller der er en bedre ydeevne end med 8 mm pillerca. 2-3 grader højere på kedlen end med 8 mm, jaag kan varmt anbefale denmne kedel jeg har haft de i snart 2 år. Jeg har en silo der kan tage ca 8 t.som jeg selv har lavet. der ud over har jeg en Hapero :? 15 kw der varmer 200 m2 erhverlokale op, denne køre uden problemer det eneste man skal huske er at man skal tier tømme askeskuffen. der er 2 gode anlæg jeg varmt kan anbefale. Mvh Jens

stormdfox
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 mar 2010 21:32

Re: Biowin vs Biotech uden prisloft??

Indlæg af stormdfox » 12 mar 2010 20:44

Ole S. » 09 Mar 2010, 21:58 skrev: Hej
Uha det var en langsigtet investering du kom ud i der. Man må håbe du vil blive boende i huset i mange år, og fyret holder lige så længe. :?
Inden da fik jeg faktisk et OK tilbud fra Kenneth der har Bioteknik.dk på kedel og montage arbejde incl VBB skorsten sugeslager etc på 118.000 men hans forslag til tanksystem kunne jeg ikke overskue og på det tidspunkt forhandlede han ikke bio-teck kedlen, så jeg slog ikke til og sidder nu med smerten i tegnedrengen.
men tjek hans hjemmeside, det med tanksystemerne har han rettet op på.MAFAtank virker fint.
Han har et godt ry på Sydsjælland, han kommer fra Næstved men kører på hele Sjælland.
Så få et tilbud fra ham.Ellers har jeg referencer.spørg stormy@dadlnet.dk


Besvar