Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BioWin

Spørgsmål vedr. BioWin
Besvar
BioLars
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2007 21:51

BioWin

Indlæg af BioLars » 18 jan 2007 22:14

Hej alle!

Som ny bruger af dette forum ville jeg da gerne lige høre om der er nogle der har et fyr som jeg og måske kunne dele lidt erfaringer. Jeg har i november 2006 startet et nyt fyr op købt af Titan Heating i nordjylland. Fyret er en BioWin 100 (10kw) med automatisk det ene og det andet. Der er et integreret magasin til 150 kg piller. Jeg var lige ved at vælge et BAXI, men endte med BioWin.

Jeg bruger lige for tiden omkring 18 kg piller om dagen. Det er et gammelt hus på 160 m2 med nogenlunde isolering (efterisolering indvendig). Der er gulvvarme over det meste af huset med digitalstyring på en Wirsbo shunt.

Det skulle være det mest effektive fyr på markedet, men jeg (Titan Heating) har ikke en test der kan bakke et sådant postulat op.
Jeg er meget tilfreds og synes fyret kører fremragende.

BioLars


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 18 jan 2007 22:19

Det lyder interesant.
Dejligt at høre lidt om et, her på forumet, nyt produkt :)
MvH Ulrik©

BioLars
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2007 21:51

Indlæg af BioLars » 18 jan 2007 22:29

Ja, som du siger så er det et nyt produkt - og jeg ville så gerne finde nogle artsfæller.....
Well, har nu her til aften siddet på dette forum og kigget - her kommer jeg nok til at bruge en del tid - her er meget liv!!

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 18 jan 2007 22:43

Du skal være mere end velkommen :)

Ja, det går helt godt her. Vi har kun været i luften godt en måned.
MvH Ulrik©

Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: BioWin

Indlæg af Michael K » 19 jan 2007 00:32

BioLars skrev:Hej alle!

Som ny bruger af dette forum ville jeg da gerne lige høre om der er nogle der har et fyr som jeg og måske kunne dele lidt erfaringer. Jeg har i november 2006 startet et nyt fyr op købt af Titan Heating i nordjylland. Fyret er en BioWin 100 (10kw) med automatisk det ene og det andet. Der er et integreret magasin til 150 kg piller. Jeg var lige ved at vælge et BAXI, men endte med BioWin.

Jeg bruger lige for tiden omkring 18 kg piller om dagen. Det er et gammelt hus på 160 m2 med nogenlunde isolering (efterisolering indvendig). Der er gulvvarme over det meste af huset med digitalstyring på en Wirsbo shunt.

Det skulle være det mest effektive fyr på markedet, men jeg (Titan Heating) har ikke en test der kan bakke et sådant postulat op.
Jeg er meget tilfreds og synes fyret kører fremragende.

BioLars
Hej Biolars.

Hvis du går ind på TI´s hjemmeside http://www.biomasse.teknologisk.dk/kedler/index.htm
vil du faktisk kunne se, at den er på listen over typegodkendte anlæg, godt nok med en TÜV-rapport, men den må da være god nok, ellers ville TI da ikke sætte den på listen.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).


BioLars
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2007 21:51

Indlæg af BioLars » 20 jan 2007 22:42

Tak for linket!

Jeg harkigget på listen og ganske rigtigt.... Det er ikke så længe siden at kedlerne er kommet på denne liste... men rart at man kan finde dem her.

Mvh. Lars

davlarsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 jan 2007 14:34
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af davlarsen » 23 jan 2007 15:17

Jeg har også et BioWin Exclusiv fyr :D .
Varmer en gammel købmandsgård op knap 250 kvm, men den er dimensioneret til at skulle opvarme 330 kvm. De sidste kvm har bare ikke fået radiatorer sat op endnu.
Er også rigtig tilfreds med fyret, Har kørt siden marts 2006 og har tømt aske en enkelt gang og måttet genstarte fyret omkring en 10 gange.
Hver gang pga. manglende pilletilførsel fra mit fjernlager eller støv i sneglen, der snegler piller til brændkammeret... Godt at høre der også findes andre Biowin kunder.

Apropos tests af Biowin så formoder jeg du har set denne svenske test på Titans hjemmeisde : Biowin var selvfølgelig testvinder 8-)
http://www.titanheating.dk/fileadmin/br ... r_2005.pdf

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 23 jan 2007 15:51

I skal være mere end velkomne til at lave en lille præsentation med billeder i denne kategori:
viewforum.php?f=19

Vi er altid interesserede i at se og høre mere om de forskellige produkter.
MvH Ulrik©


Besvar