Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ingen varme Fredag morgen!

Spørgsmål vedr. BioWin
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Ingen varme Fredag morgen!

Indlæg af MichaelK » 06 dec 2015 10:09

Nå, så skete det. Min BioWin var uden liv Fredag morgen, og så lige inden jeg stod og skulle ud af døren, typisk.

Man tænker jo sit, altså de dyre tanker. Styreprint, styring, alt muligt dyrt. Nå, op og tjekke sikringer på loftet,
alt OK. Derefter ned i kælderen til fyret, hmmm, ingen liv. Dødt display. Over på værkstedet, og hente en tester.
Konklusion: Strøm ind i styringen, men den "forsvinder" et sted i virvaret af ledningen og klemrækker.

Nå, så var der kun én løsning. En SMS kl.06.30 til Bent fra BVS montage, som havde monteret fyret. Han ringede
tilbage kl.07.55, og kunne hurtigt fortælle at det var en 12 volt omformer, der var stået af. Pyyha, det lød da
billigere end nogen af de andre tanker jeg gjorde mig den morgen :roll:

Problem. Jeg var på arbejde i Egå, og Bent havde ikke tid til at bringe en ny omformer, som han i øvrigt havde
på lager. Men der var da en, der skulle til Hadsten kl.09.30 i privat ærinde, så kunne jeg være i Hadsten på det
tidspunkt, så kunne jeg samle den op der. For nu at gøre en lang historie lidt kortere, så lykkedes det mig at få
hentet den nye omformer. Det tog mig ca. 5 min. at skifte den, da jeg kom hjem fra arbejde, og et par timer
senere var der varme i hele hytten igen :great: Så tusinde tak til Bent for hurtig og kompetent vejledning, det
må jo have været et kendt "problem", siden svaret kom så hurtigt? icon_cheesygrin.gif

Så efter 8 år, så er status for vedligeholdelsen af min BioWin nået til følgende:
1 indsats til brændeskål (Efter 2 år), 1 eltænder (Efter 7 år), og nu en 12 volt omformer (Efter 8 år).
Og fyret kører som altid upåklageligt :great:



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Ingen varme Fredag morgen!

Indlæg af Lintz » 06 dec 2015 10:23

Dejligt at høre nogle succes-historier også.... :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar