Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BioWin eller BioTech?

Spørgsmål vedr. BioWin
Besvar
pendec

BioWin eller BioTech?

Indlæg af pendec » 03 okt 2007 22:01

Jeg har i de seneste uger kikket på nyt fyr, og til at starte med kikkede jeg mest efter driftssikkerhed, forenklet vedligeholdelse, størrelse og pris.

Fik et tilbud på en Pannex Bio 18 (nyt produkt) som altså ikke helt står klar, og er nu blevet informeret om at teknikken på dette er normalt for Danske produkter, og igen ret gammeldags hvis man ser på nye produkter som dog koster 100% oveni.

Jeg har så set på BioWin fra Titan og BioTech / Bioteknik, som begge er baseret på næsten rensefri løsninger, og har ca. priser oppe omkring 50.000 i forhold til 20-30000 som Danske modeller kan fås for.

Jeg har idag en Eco-Climax, som jeg ikke er tilfreds med på mange måder, og er utrolig mekanisk, og jeg har måtte skifte dele på den flere gang.
(læs mere på: Eco-Climax

Har kun i dette forum fundet en enkel som kunne vurdere BioWin og han har haft det i nogle dage...
Det som jeg ikke ved endnu, er om det skal være så automatisk, eller jeg skal finde en pillebrænder løsning baseret på et transport rør + indførsel på front, som jeg er fortalt ældre modeller virker. Da snegl i vandret gående retning ind i kedel har været en rigtig dårlig løsning og erfaring for mig, da den enten har slået bagud, eller at jeg ikke har indstillet fødningen af piller korrekt. eller at tandhjul og andre dele inden for 2 år har måtte skiftes.

Og Baxi ser heller ikke ud til at være så godt et alternativ? og pris ligger jo alligevel oppe omkring 40k+ (hvis service fra DK skal overholdes)

Jeg har 180kvm, heraf 100kvm gulvvarme + 80kvm radiator + brugsvand. Jeg ved ikke om den mindste model af biowin/BioTech vil kunne løfte opgaven, eller jeg skal lægge lidt ektra og få højere effekt?


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 03 okt 2007 22:21

he he nu har jeg jo en baxi den må du gerne se...
jeg er ganske godt tilfreds
nem et rense
nem at fylde
nem at styre
osv....
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 04 okt 2007 19:26

Prøv at se om ikke du kan finde nogle der har et anlæg, bed evt. om en referenceliste på kunder. Hvis det er en seriøs forhandler udlevere han sikkert gerne sådan en. Så tag ud og se et anlæg køre og få en snak med en ejer eller to. Det siger mere end 10 forhandlere.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

pendec

Indlæg af pendec » 04 okt 2007 22:42

søren ø skrev:Prøv at se om ikke du kan finde nogle der har et anlæg, bed evt. om en referenceliste på kunder. Hvis det er en seriøs forhandler udlevere han sikkert gerne sådan en. Så tag ud og se et anlæg køre og få en snak med en ejer eller to. Det siger mere end 10 forhandlere.
Jeg har nu modtaget brochurer på BioWin plus reference liste, og der er desværre kun 1 i Guldborg her på lolland, det er dog fint nok med mig, så jeg overvejer at tager der forbi engang, hvis ejeren lyster til at vise det frem for mig.

Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Indlæg af Servteqh » 05 okt 2007 08:40

Fik et tilbud på en Pannex Bio 18 (nyt produkt) som altså ikke helt står klar, og er nu blevet informeret om at teknikken på dette er normalt for Danske produkter, og igen ret gammeldags hvis man ser på nye produkter som dog koster 100% oveni.
Hej Pendec
Hvorhenne fik du dog præsenteret en Pannex Bio 18 ???
Og hvad er det for et fyr ??
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???


pendec

Indlæg af pendec » 05 okt 2007 11:32

Servteqh skrev: Hej Pendec
Hvorhenne fik du dog præsenteret en Pannex Bio 18 ???
Og hvad er det for et fyr ??
Det må jeg nok heller holde for mig selv indtil videre, dog skulle navngivningen være korrekt, da den var på 18 Kwm.
Det skulle komme på markedet inde for nogle uger, og koster omkring 20k.

-Michael

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg af BFE » 05 okt 2007 16:14

Pendec,

Du kan checke disse links.:
http://www.stokerpiller.dk/dokumenter/t ... kedler.xls
http://www.stokerpiller.dk/dokumenter/t ... kedler.pdf

Til din orientering koster Biotech min. 71.000.

Mvh,
BFE

Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Indlæg af Servteqh » 05 okt 2007 18:52

Det må jeg nok heller holde for mig selv indtil videre, dog skulle navngivningen være korrekt, da den var på 18 Kwm.
Det skulle komme på markedet inde for nogle uger, og koster omkring 20k.

-Michael
Okay Michael

Du behøver ikke at sige mere, med det hemmeligheds-kræmmeri kan det kun være Eet firma..... :twisted: :twisted:
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???

pendec

Indlæg af pendec » 05 okt 2007 21:04

Servteqh skrev: Okay Michael

Du behøver ikke at sige mere, med det hemmeligheds-kræmmeri kan det kun være Eet firma..... :twisted: :twisted:
vel nok.. Nu er jeg ihvertfaldt gået på hold, og vil se om problemerne fortsætter, så vil jeg undersøge meget nærmere i ventetiden.. og især hvis jeg skulle være ude og lægger 50-60.000..

De her links til reference fyr i pdf, ser ikke korrekt ud, for jeg har også fået en pris på BWE100 omkring 53.000 (uden installation), så arket burde måske opdateres?
det er så en pris som der tygges på, for jeg havde MAX afsat 20k til en ny installation. og når jeg finder ud af at et fyr i den prisklasse ikke er meget anderledes en min EcoClimax, så kan jeg lige så godt lade være og leve med "standarden".

JesperW
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 jul 2007 21:25
Mit fyr: BioWin 100 Exklusiv+160 l VVB
Areal: 153+23 kvm.ui fyrrum
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-6 tons

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af JesperW » 11 okt 2007 12:22

Hvis du har spørgsmål omkring BioWin, skal jeg da gerne forsøge at svare på dem, jeg har dog ikke haft mit anlæg så længe, men det kører bare derudaf.


Besvar