Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BioWin eller BioTech?

Spørgsmål vedr. BioWin
Besvar
davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 12 dec 2007 21:51

Mit fyrrum med en Biotech toplight det hele fylder 48x90 og det er alt incl. sugesystem,rensesystem, klimastyring rør og skorsten
og det varmer 270 m2 op for 3 tons piller
Vedhæftede filer
Kopi  af DSC00058.JPG
Indehaver af Bioteknik


True_horses
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 nov 2007 08:19

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af True_horses » 15 dec 2007 14:30

Hej

Hvad står sådan en model i ?

Det lyder billigt med kun 3 Tons
Hvor lang tid er det målt over ?
Er det incl varmt vand ? :P :shock: :great: :great:

davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 16 dec 2007 17:30

Ja man skal købe det dyre anlæg for at spare mest, men så er det også fuldautomatisk, der koster lige under 100 kg alt incl (også montage og moms)
Målingen er pr år og det er sindsygt billigt, det skyldes jo den måde fyret deler varmen på dvs. den lave fremløbstemp til huset som sjældent er over 40 gr
jeg har haft både biowind og nu biotech og jeg er ikke i tvivl biotech er billigere både i indkøb og pr år og langt mere holdbar
Indehaver af Bioteknik

pendec

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af pendec » 16 dec 2007 17:36

Jeg kan lige supplere og fortælle at jeg har droppet de 100k til fordel for et 20k løsning, da jeg er træt af Eco'n og dens udfordringer og slitage problemer.. og så ikke mindst pgra. den brandsluknings løsning med vand.

Om forbruget bliver mindre, kan tiden kun vise, jeg har lige erfaret at mit gulvvarme anlæg ser ud til at have sat mit forbrug op med 50% sammenlignet med de sidste 2 års forbrug om vinteren. Så må vi bare se...

Så mit valg er kun pga. hvor træt af eco'n jeg er, og 100k med 30k til vvs'r var for dyrt.

tænk at den vvs'r som beskrevet tidligere kan slippe af med 17.000 for 2 dages arbejde. hmm er 375+moms * 7.5 = ca. 3700 pr dag? her har han taget nok dobbelt op? ok, måske i kbh er grundprisen lidt højere men ikke syd for københavn.
Så meget matriale skal han altså heller ikke bruge..

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af MichaelK » 16 dec 2007 20:50

@pendec

Ang. din VVS prisudregning. Så er den oplyste pris for timearbejde slet ikke overdrevet.

Iøvrigt så betales der for 8 timer pr. dag plus evt. transport. Så ser regnestykket således ud:

375+93,75 = 468,75 pr. time * 8 timer = 3750,00 pr. dag inkl. moms.

Min egen VVS indstallatør brugte 19.5 timer på arbejdet med monteringen af mit anlæg.
Og med monteringen af 2 cirkulationspumper, ekspansionsbeholder, og div. rør og fittings,
landede prisen på 18.233,- inkl. moms. Hans timepris var 300,- plus moms.
Det gamle oliefyr havde jeg selv fjernet. Og jeg hjalp ham kun med at få det nye fyr ned
ad kældertrappen, og indmurede selv trækstabilisatoren i skorstenen.
Dertil var elektrikkeren lidt dyrere. Hans pris var 322,- pr. time plus moms.

Efter min mening ikke nogen ublu pris. Håndværkerpriser på 300 - 400 kr. pr. time plus
moms er da slet ikke noget særsyn. Heller ikke i Jylland.


MVH.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


pendec

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af pendec » 16 dec 2007 21:23

Sålænge du selv mener regningen er korrekt, du skrev 18.500,- for vvs'r og 19,5 time .. så har da haft for 10k i matrialer.

KimB
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 02 okt 2008 17:55
Mit fyr: Windhager BioWIN exclusiv 14,3kw
Areal: 280
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4760
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af KimB » 02 okt 2008 18:16

Jeg er ny bruger her, men har haft mit BioWin Exclusiv siden marts 2008. Jeg bor på i Ørslev på sydsjælland nær vordingborg, hvis du vil se anlægget en dag.

Jeg stod også og fik tilbud fra Titan Heating og Bioteknik, så er det nemt at gætte hvilket jeg valgte, men grunden til jeg valgte BioWin var, at meget af det Bioteknik sagde, kunne jeg ikke få til at passe med det andre sagde som havde det, bla. at der slet ikke var nogen vedligeholdelse i levetiden - der er altid noget der skal skiftes på et fyr der kører døgnet rundt, på et alelr andet tidspunkt om 5-8år. plus en masse andet omkring størrelsen af anlæget(der var en ude og se på huset og fik alle info inden jeg fik tilbud), og da jeg ringede og spurgte om de ting, fik jeg forskellige svar og jeg kunne bare ringe når jeg var klar til at købe. Det hele lød det mest af alt som salgsgas.

Dog har min nabo et Biotech anlæg og enten er de meget gode venner, eller også er der en anden grund til de tit har en bil holdende udenfor?

Dog var Bioteknik som udgangspunkt billigst og jeg er halvt jyde/ halvt bornholmer, så jeg sparer hvor jeg kan, tilgengæld vil jeg altid foretrække kvalitet og komfort, nemhed og mest af alt god service. De ting fik jeg hos Titan Heating, og ham der installerede det hele, snakker jeg stadig med, han er virkelig en fin og reel mand, han har også hjulpet med at gå det hele efter her et halvt års tid efter installationen og har sat mig mere ind i funktionerne af det elektroniske styresystem, samt hvordan mit anlæg kører bedst sommer/vinter, af hensyn til forbrug.

Skal siges at jeg har fået både lavet den helt store installation med Stort fyr, 160l varmtvand beholder(pga. min kone har en Welness Klinik), ny skortsten i stål, nye pumper, rør, fittings og det hele er styret via en elektronisk styre endhed. Plus alt det andet jeg ikke kan huske. For en god reel pris. Og det er lavet ordentligt. Mangler kun lidt kosmetisk arbejde omkring anlæget, da det er et gammelt hus, men ikke noget der påvirker opvarmning eller andet..

Derudover er der altid hjælp at hente hos dem ang. specifikationer, samt instillinger af fyret her op til vinter sæsonen m.m.

Jeg kan varmt anbefale et BioWin model xx - afhængig af, hvad man har brug for af størrelse.

Jeg har desuden købt tyske kvalitets piller igennem samme kontakt og har brugt lige knapt 2 paller siden marts i alt ca. 4000,- kr. eller knapt 1664 kg med det der er tilbage...

Min montør og kontakt person er fra fakse, sjælland, hvis nogen skulle have lyst til at ringe og få et tilbud, eller komme forbi os se installation og anlæg, så skriv til mig på kbce@webspeed.dk

Mvh. KimB
Windhager BioWIN exclusiv 14,3kw plus MES, automatisk sugesystem og indbygget pilletank. installeret i 2006.

JesperW
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 jul 2007 21:25
Mit fyr: BioWin 100 Exklusiv+160 l VVB
Areal: 153+23 kvm.ui fyrrum
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-6 tons

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af JesperW » 03 okt 2008 09:37

BFE skrev:Var der andre konkrete problemer med dette fyr, som du har oplevet.?
Grunden til jeg spørger er, at jeg blev frarådet at købe BioWin pga en del problemer. De mennesker der kom med denne påstand, var de samme som sælger Biotech. Så det er nok ikke så underligt og måske også derfor du skiftede til Biotech?
davidsen skrev:ang biotech har jeg et anlæg der har kørt i næsten 2 år på 8 mm piller og bruger 3 tons til 270 kvardratmeter og det er fuldautomatisk med pille påfyldning og rensning (tømmer aske 3 gange om året) og det er leveret af bioteknik der yder et års tilbagekøbsgaranti hvis ikke anlægget kører perfekt
Davidsen
Jeg kan ikke bevise min påstand, men det er lidt påfaldende at den ene stifter af virksomheden Bioteknik, der sælger Biotech anlæg, netop hedder Kenneth Davidsen, dette kan jo også være en grund til brugerens ros af Biotech, og ris af BioWin, bare en tanke...............

epo
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af epo » 03 okt 2008 12:13

JesperW skrev:Jeg kan ikke bevise min påstand, men det er lidt påfaldende at den ene stifter af virksomheden Bioteknik, der sælger Biotech anlæg, netop hedder Kenneth Davidsen, dette kan jo også være en grund til brugerens ros af Biotech, og ris af BioWin, bare en tanke...............
Hmm.. hader den slags anklager, men må give medhold i at det er påfaldende at "davidsen" bor i syd-sjælland og Bioteknik har hjemme i Næstved.
Iøvrigt har samtlige hans 19 indlæg siden tilmelding kun indeholdt ros til Biotech samt henvisning til Bioteknik. Ikke noget med spørgsmål til forum eller noget...
Nå, men det er nok bare os. For der er naturligvis ingen herinde, der ville bruge den slags kneb i sin markedsføring. Naturligvis er det OK at reklamere for sine produkter, så længe man gør det åbent og har en aftale med indehaver af sitet, idet kommerciel reklame naturligvis ikke er gratis.

elmeskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2008 09:01
Mit fyr: biowin 100
Areal: 230
Brændsel: 6 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4654
Årligt forbrug: 5,5
Geografisk sted: sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af elmeskov » 26 okt 2008 09:21

hej til alle i debatten
det må være en temmelig lille aske boks i biotech's anlæg siden den skal tømmes 3 gange på 3 tons piller.

jeg er bruger af biowin 100 fra titan heating. den er monteret med mes styring og sug og sidste år havde jeg 28 kg aske og et forbrug på 4,5 tons piller. pille magasinet blev tømt 1 gang på den seson.
Windhager Danmark
Importør
Ledende service teknikker
Kompetence partner


Besvar