Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BioWin eller BioTech?

Spørgsmål vedr. BioWin
Besvar
JesperW
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 jul 2007 21:25
Mit fyr: BioWin 100 Exklusiv+160 l VVB
Areal: 153+23 kvm.ui fyrrum
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-6 tons

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af JesperW » 07 dec 2007 20:56

Jeg har godt nok kun haft mit siden september, så jeg kender ikke helt mit forbrug endnu. Derudover er fyret placeret i et nærmest uisoleret fyrum på 23 kvm., 5 meter fra huset, men jeg har også Digital MES styring på mit anlæg, opsat inde i huset, og den sender også kun den varme ind, som der er brug for, men jeg tror mit forbrug kommer til at ligge højere på årsbasis. Jeg har så også en 150 liters varmtvandsbeholder som den varmer op.


davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 07 dec 2007 20:59

jeg har før haft en pmx fra biowind så jeg kender det, problemerne kommer når fyret er ca 3 år gammelt men der kommer de også på stribe
Indehaver af Bioteknik

JesperW
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 jul 2007 21:25
Mit fyr: BioWin 100 Exklusiv+160 l VVB
Areal: 153+23 kvm.ui fyrrum
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-6 tons

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af JesperW » 07 dec 2007 21:20

Hvad kender du, og hvilke problemer?

davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 07 dec 2007 21:26

føleren til vandoverrislingen bliver slidt og så løber vandet direkte i pillerne og sneglen, først skal du tømme piller ud det er det nemme, derefter skal du tømme sneglen det er meget værrer, når den har gjort det et par gange så bliver sneglens tandhjul slidt og til sidst skal den skiftes og det er dælme dyrt jeg ha været der
Indehaver af Bioteknik

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af BFE » 09 dec 2007 07:26

davidsen skrev:føleren til vandoverrislingen bliver slidt og så løber vandet direkte i pillerne og sneglen, først skal du tømme piller ud det er det nemme, derefter skal du tømme sneglen det er meget værrer, når den har gjort det et par gange så bliver sneglens tandhjul slidt og til sidst skal den skiftes og det er dælme dyrt jeg ha været der
Var der andre konkrete problemer med dette fyr, som du har oplevet.?
Grunden til jeg spørger er, at jeg blev frarådet at købe BioWin pga en del problemer. De mennesker der kom med denne påstand, var de samme som sælger Biotech. Så det er nok ikke så underligt og måske også derfor du skiftede til Biotech?
davidsen skrev:ang biotech har jeg et anlæg der har kørt i næsten 2 år på 8 mm piller og bruger 3 tons til 270 kvardratmeter og det er fuldautomatisk med pille påfyldning og rensning (tømmer aske 3 gange om året) og det er leveret af bioteknik der yder et års tilbagekøbsgaranti hvis ikke anlægget kører perfekt
Davidsen

Du har købt din Biotech kedel gennem danske "BIOTEK" og må man spørge om hvilke dele (ikke i detaljer) det er bygget op af og hvad dine udgifter til dette har været? Det kunne være interessant, idet jeg tidligere har været igang med at anskaffe et Biotech Toplight igennem BIOTEK, men sprang fra, da udgifterne beløb sig til over 100K.
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.


davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 09 dec 2007 10:27

Ja der er også et problem med delene i brændkammeret de forsvandt efter ca et par år, og så havde jeg store problemer med suget selvom jeg havde monteret omskifter og det hele, de snegle som ligger i bunden og transporterer aske ud har jeg også haft problemer med

Ang. mit Biotech anlæg har det alt kostet 100k alt leveret fra Bioteknik og det varmer mit hus på 270 km2 op på 3 tons og det har nu kørt i 1,5 år uden problemer, jeg kan se forskellen på Biovinden og Biotech da jeg har haft begge to og jeg vil aldrig gå til Biovind mere, Biotech fylder meget mindre den er mere driftsikker og langt mere økonomisk pr årsbasis

Ang. selve installationen står mit fyr i et hjørne og fylder kun 48x90 og både skorsten og rør er monteret på selve kedlen oven på, det fylder ingenting, min tank har jeg selv lavet på loftet og der er mit sug monteret med to slanger og det kører bare for fedt
Indehaver af Bioteknik

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af Ulrik » 09 dec 2007 10:52

davidsen skrev:Ja der er også et problem med delene i brændkammeret de forsvandt efter ca et par år, og så havde jeg store problemer med suget selvom jeg havde monteret omskifter og det hele, de snegle som ligger i bunden og transporterer aske ud har jeg også haft problemer med

Ang. mit Biotech anlæg har det alt kostet 100k alt leveret fra Bioteknik og det varmer mit hus på 270 km2 op på 3 tons og det har nu kørt i 1,5 år uden problemer, jeg kan se forskellen på Biovinden og Biotech da jeg har haft begge to og jeg vil aldrig gå til Biovind mere, Biotech fylder meget mindre den er mere driftsikker og langt mere økonomisk pr årsbasis

Ang. selve installationen står mit fyr i et hjørne og fylder kun 48x90 og både skorsten og rør er monteret på selve kedlen oven på, det fylder ingenting, min tank har jeg selv lavet på loftet og der er mit sug monteret med to slanger og det kører bare for fedt
Hej Davidsen

Lad os lige se nogle billeder af din Biotech i forumet "Mit Fyrrum". Jeg tror ikke vi har nogle i forvejen.
Skulle du få tid, må du også meget gerne skrive en anmeldelse. Ja faktisk gerne både af Biotech og Biowin.
MvH Ulrik©

davidsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 dec 2007 20:27
Mit fyr: Biotech toplight
Areal: 270m2
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af davidsen » 09 dec 2007 11:02

Jeg Kan ta et billede med min tlf den er på 5 mega p men fortæl lige hvordan får jeg det ind i forummet
Indehaver af Bioteknik

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af Ulrik » 09 dec 2007 11:13

Når du har lagt billederne ind på din PC, skal du sørge for at de ikke fylder mere end 1 MB da det er grænsen for upload.

Lige under boksen der skreves i finder du 2 faneblade. Det ene hedder "Upload af vedhæftede filer"
Klik på den og derefter på knappen "gennemse" for at finde billedet på din PC.
Klik derefter på "Tilføj filen"
Nu uploades billedet til forumet. Afhængig af størrelsen tager dette vel ca 10 sek.
Det giver et lille hop i skærmbilledet når det er uploadet.
Nu scroller du lidt ned og finder en boks der hedder "filkommentar".
Skriv noget her hvis du vil, det er ikke nødvendigt og klik derefter på knappen "Placér inline"
Så vedhæftes billedet til dit indlæg.

Du og alle andre, er selvfølgelig velkomne til at teste funktionerne i testforumet som findes nederst på forsiden.
Vedhæftede filer
christmas.jpg
christmas.jpg (2.4 KiB) Vist 2411 gange
MvH Ulrik©

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: BioWin eller BioTech?

Indlæg af BFE » 12 dec 2007 21:34

davidsen skrev:Jeg Kan ta et billede med min tlf den er på 5 mega p men fortæl lige hvordan får jeg det ind i forummet
Davidsen,

Smider du lige nogle billeder op. Gerne detaljer af shuntkredse for centralvarme og vvb.
Hvis du kan forklare lidt om selve styringen (ved det ikke er helt normalt lavet) ville det også være fint :)
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.


Besvar