Kontrol af forbrænding.

Spørgsmål vedr. Dansk Stoker
Besvar
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Kontrol af forbrænding.

Indlæg af Winther »

Hvordan bærer man sig af med at få et wiew af forbrændingen i kedlen? Det er jo ikke meget værd, at åbne lågen lidt på klem, det giver jo falsk luft.
Jeg synes min Dansk Stoker soder ret meget, hvilket kunne tyde på for lidt luft eller for meget brændsel. Nu skal retfærdigvis siges, at der kommer en slat olie oveni kornet og om natten får den tit en skovl koks i herden. Flammerne er ret voldsomme også selv om der skrues ned for luften, røgtemperaturen ligger mellem 100 og 150, hvilket jeg mener er rimeligt.
Forbruget jeg jeg ikke helt pejling på, men antagelig ca 40 kg. i døgnet.

Er der nogen der har et godt bud? :?:
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Indlæg af Jens »

Til min Dansk Stoker fulgte der en monteringsflange med rundt hul til oliefyr, til montering mellem øvre og nedre låge, - har en ide om at skrue den på istedet for den nuværende blindflange, - med et stykke glas som kan tåle varmen ............... vupti, et stk kikhul på ca 10 cm i diameter :)

Ok, kræver selvfølgelig også lige et hul i frontafdækningen og isolering, men det skulle vist ikke være så svært.

Mvh Jens
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther »

Hej Jens.

God ide, det vil give et godt indblik i forbrændingen, så er det lige med, hvad type glas man skal bruge?

Hvordan kører dit anlæg? Der er ikke ret mange her på forummet der har Dansk Stoker, så det kniber med at finde lidelsesfæller.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Indlæg af Jens »

Det med glasset, håber der dukker nogle kloge hoveder op som ved det.

Hvordan det kører er jeg også rigtig spændt på, - det blev startet igår ......... og på ren byg med kridt, - kan ligeså godt blive udfordret fra starten :o

Den kørte da stadig ved 5-tiden imorges, inden jeg tog afsted på arbejde ............. og ja er faktisk temmelig spændt på om den stadig kører, når jeg kommer hjem :|

Mon ikke der kan findes lidt flere lidelsesfæller efterhånden, men ellers så må du nok forvente en flok spørgsmål om en uges tid, når jeg lige får lidt mere tid.

mvh Jens
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther »

Hej Jens.

Jeg har haft mit siden april 2006 og jeg har vist været den eneste på de tre forums jeg har deltaget i, men der må dog efterhånden dukke nogle flere op, de kan da ikke være Benekovejere allesammen.

Du skal bare fyre løs, så skal jeg forsøge at svare efter bedste evne.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Besvar