Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Smedgården godkendt?

Spørgsmål vedr. Dansk Stoker
Besvar
nemocharley

Smedgården godkendt?

Indlæg af nemocharley » 30 aug 2014 13:03

Ser det ikke ud til at smedegårdens Dansk Stoker stadig er godkendt? http://www.danskstoker.dk/dsu-anlaeg/9- ... ngsatester


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Smedgården godkendt?

Indlæg af Jens » 30 aug 2014 13:22

Jo, de er nok stadig godkendte, - men det gør det nu stadig ikke til en god investering :wink:
Man skal nok lige bemærke at prisen er plus moms, - og så er jeg ret fornøjet over prisen på automatisk tænding, det koster lige 11.900,- plus moms oveni, - det er da noget der vil noget.

Og skulle den originale medfølgende styring stå af, så fås en ny til den bagatelagtige pris af 6.500,- plus moms ............... skulle der være nogen derude som lige mangler sådan én, - så har jeg da en på lager, som nok kan fås til lidt bedre pris :great:

Alt i alt, så er det nok ikke lige den, som jeg vil anbefale som den første, hvis nogen bad om råd med hensyn til valg af pillefyr :oops:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

nemocharley

Smedgården godkendt?

Indlæg af nemocharley » 30 aug 2014 14:43

Nej jeg tænkte godt nok også om der mon var sneget sig en kommafejl med ind i nogle af de priser......

Men deres fyr er åbenbart en godkendt stoker der kan fyre det af du har lyst til, inklusiv brænde?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Smedgården godkendt?

Indlæg af triumph » 30 aug 2014 20:09

den er kun testet med træpiller, så må den kun brænde træpiller.
Kender en der har en, og gratis korn. Han brænder alligevel piller af.
Hvem har iøvrit behov for en stoker med en minimumsydelse på 8 kw, der ikke har selvtænding (dvs det kan fåes. Til 12000.....!)
Den er i øvrit kun godkent med røgkøler => 22.000 for fyret, 8000 for køgkøler, selvtænder til 12000, og kædespær til 2500, og styring til 8000 = 52500 kr for ett gammet støbejerns monster der er umuligt at rengøre. Nej tak

nemocharley

Smedgården godkendt?

Indlæg af nemocharley » 30 aug 2014 21:17

det var nok heller ikke lige fyret for mig - men altså en gammel godkendt støbejernskedel er altså et faktum - uanset om det så er med lodder og trisser ;)


nemocharley

Smedgården godkendt?

Indlæg af nemocharley » 30 aug 2014 21:30

sig mig er det ikke den her? Gå 20-22min ind i programmet: http://www.tv2east.dk/artikler/klar-bes ... oen-energi

pudsige tal og udregninger der smides på bordet i øvrigt :shock:

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Smedgården godkendt?

Indlæg af Oldgaard » 30 aug 2014 23:07

nemocharley skrev:sig mig er det ikke den her? Gå 20-22min ind i programmet: http://www.tv2east.dk/artikler/klar-bes ... oen-energi

pudsige tal og udregninger der smides på bordet i øvrigt :shock:
Husk lige at udsendelsen er fra 2012 ;) der er sket lidt med priser siden

At den såkaldte energikonsulent påstår at træpiller er langsomt på vej ud til fordel for jord og luft/vand varme syntes jeg nu ikke man har set meget til ;) se 25.40 inde udsendelsen
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

nemocharley

Smedgården godkendt?

Indlæg af nemocharley » 31 aug 2014 08:22

For mig at se hælder energi-tjenesten lidt mere til strøm som opvarmning i landzoner - Oxenvad nævner det jo også selv, som politikernes ønske for fremtiden, at det skal hedde varmepumper på landet.

Men heldigvis er der ikke så mange mennesker på landet som gider at høre efter politikerne :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Smedgården godkendt?

Indlæg af triumph » 31 aug 2014 09:38

I en periode hvor der kommer mere og mere vind produceret el, giver det jo god mening at benytte el til varmepumper. Politikerne har jo også givet fradag i afgiften på el til varmepumper, for at få dem til at gå den vej. (På¨arbejdet ser regnestykket sådan her ud: selve el-én koster så vidt jeg husker 27 øre/KWh, dertil kommer tranmisionbidrag, og PSO afgift mm. der samlet set betyder at prisen bliver ca. 70 øre/KWh (ex moms) for el brugt til procesformål. mens el til andre formål koster 1,44 ex moms) Det er jo svært at få folk til at benytte noget der er 100 % afgift på (+ moms)

Det der er sket de senere år, er at el produceret i danmark ofte er for dyr. Hvilket betyder, at elén produceres med underskud. Der så må betales af fjernvarmeforbrugerne.
Da det ikke er så attraktivt at producere el, går det naturligvis imod regeringens plan om at udbrede varmepumper


Besvar