Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

føj for en lugt

Spørgsmål vedr. JA Stokerfyr
Hans
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 11 feb 2010 22:06
Mit fyr: JA stoker på Tasso US3
Areal: 140+70 (+300L vvb)
Brændsel: savsmuld, træpillesmuld
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Tvindelstrup v. Ringsted
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: føj for en lugt

Indlæg af Hans » 25 jan 2011 15:00

Bruno skrev: Jeg trimmer og justere løs og røgen siver stille ud, lidt fra askeskuffen, ligt fra blæseren.
Der er da noget galt, hvis der kommer røg ud af askeskuffen! Røgen skulle da gerne trække den anden vej gennem kedlen (er du sikker på at skorstenstrækket er ok?) Iøvrigt må din pakning på askeskuffen være utæt. På min faldt pakningen af første eller anden gang jeg tømte askeskuffen (det ser ud til at det bare er en tætningsliste til et vindue der er anvendt som pakning).
Bruno skrev:Med solsikke er det en fin hvid/grå aske, med træ meget fin sort aske.
Sort aske er vist et tegn på en for fed blanding.
Bruno skrev: Er der nogle gode indstillinger til solsikke piller
Hvis fyret kører godt på træpiller, så kan du nok ramme "solsikkeindstillingerne" ved successivt at iblande flere solsikkepiller mens du justerer fyret. D.v.s. Kopier træpilleprogrammet over i et nyt program og kør f.eks. en blanding af 9 dele træpiller til 1 del solsikkepiller. Når fyret er justeret så det kører godt igen (det er nok kun tale en en mindre justering), køres magasinet tomt, og herefter gentages ovenstående med en 8:2 blanding. O.s.v. indtil du kører rent på solsikkepiller.
Mvh.
Hans


Besvar