Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
Janj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 nov 2010 08:03

Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af Janj » 06 nov 2010 08:13

Hvad pokker er der galt med vores Reka TPK 12 ???

Den er 10 år gammel, kører perfekt, dejlig maskine !!
Men pludselig for et par dage siden var den gået ud om natten! Vi troede det måske var en lille strømafbrydelse,
starter den op igen, men efter nogle timer slukker den igen. Og nu efter et par dage mere, hvor vi måske har troet at det var strømmen det var galt med, slukker den så snart man vender ryggen til den. Det er ingen problem
at starte den og den kører perfekt, indtil den pludselig slukker.

Ved nogen hvad der er galt ?


felix
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 nov 2010 10:24

Re: Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af felix » 20 nov 2010 11:42

Hej Janj

Jeg kender Reka TPK 12 rigtig godt, men jeg er nødt til at vide hvad der sker når du siger at den slukker.
Lyser lampen med for højt ilt evt.?

Janj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 nov 2010 08:03

Re: Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af Janj » 20 nov 2010 21:33

Hejsa. Nej fyret slukker simpelthen, pludselig kommer vi ud i fyrrummet og den grønne lampe er slukket. Den opfører sig som ved en strømafbrydelse, du ved. Der slukker den jo med det samme og den starter ikke selv igen. Vi har nu i 1 uge haft noget målergrej på fra Elselskabet, de har meldt tilbage at der er absolut ingen udfald er i strømmen ind i huset. Vi havde 4 dage i forrige uge, der gik det ud hele tiden, så fik vi målergrejet på, der gik det ud 3 gange medens det sad på og siden er det ikke gået ud. ???? Mystisk ! ! Vi har rykket i ledninger og stikkontakter for evt. dårlige forbindelser, uden held. Pt. har det kørt stabilt de sidste 5 dage. Med venlig hilsen Jan Jensen P.S. Vi kunne evt. tage en snak pr. telefon hvis det var nemmere ??

felix
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 nov 2010 10:24

Re: Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af felix » 24 nov 2010 14:38

Hej Jan

Jeg har sendt en mail til dig via forummet med mit tlf. nr.
Jeg håber for dig at du har fundet mystikken ellers ring endelig.

mvh. Felix

PeterKR
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 dec 2010 20:18
Mit fyr: REKA TPK12
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Dagligt forbrug: ca.70kg
Årligt forbrug: 12 ton

Re: Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af PeterKR » 19 mar 2011 13:00

Hej
Fandt du nogensinde ud af hvad de var galt med dit fyr, mit er nemlig lige begyndt at gøre det samme. Jeg kan starte den op men et ganske få sek. går den ud igen.
Det startede imorges hvor jeg kom ned i fyrrummet og fandt at den havde kørt hele kedlen fuld af piller hvorefter den var slået fra pga.stoker overlast. Efter rensning af kedlen femkøring af nye piller og opstart kørte den ca. ½ time hvorefter den slog fra. Herefter har jeg ikke kunnet få gang i den igen.


Janj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 nov 2010 08:03

Re: Reka TPK 12 slukker hele tiden ????

Indlæg af Janj » 20 mar 2011 10:13

PeterKR » 19 Mar 2011, 13:00 skrev:Hej
Fandt du nogensinde ud af hvad de var galt med dit fyr, mit er nemlig lige begyndt at gøre det samme. Jeg kan starte den op men et ganske få sek. går den ud igen.
Det startede imorges hvor jeg kom ned i fyrrummet og fandt at den havde kørt hele kedlen fuld af piller hvorefter den var slået fra pga.stoker overlast. Efter rensning af kedlen femkøring af nye piller og opstart kørte den ca. ½ time hvorefter den slog fra. Herefter har jeg ikke kunnet få gang i den igen.
Hejsa.
Tror ikke vores problem er helt det samme, men det er næsten nemmere at tale sammen i tlf. Så du kan evt ringe til mig på 26 71 37 80.

Mvh
Jan


Besvar