Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sod

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Sod

Indlæg af Stokerservice » 11 jan 2009 16:24

OK hvis jeg var lidt utolmodig er det fordi jeg ærger mig en del (på dine vejne) når jeg ser en 1mrd gammel stoker der er svinet sådan til ;-)

Den tal vi snakker om er antal sekunder der går mellem at der køres brændsel frem, hvis du slukker for strømen til styringen og tænder igen, starter den ved udgangspunktet, som er 15-20 på din model tror jeg, hvis den får for meget brændsel og ilten er lav vil iltstyringen lave det tal støre så det vare længer tid imellem den kommer brændsel ind og omvent får den for lidt så ilten er høj vil den lave tallet mindre
din står på 10 så har du også et højt ilt%= lille bål, når bålet blir for lille begynder den at ryge og røg gir kondens hvis den er for kold
Så ud fra det du oplyser skal den ha noget mere at leve af

Men det kan jo også ta falsk luft ind et eller andet sted og derfor viser styringen et højt ilt%
hvis det er tilfældte tror styringen at den får for lidt at leve af, og justere mængden af brændsel op ved at køre ind med korter tid mellem indkøringer og så går det jo helt galt

Ilt sonden skal sidde så tæt på kedel som muligt hvis der er samlinger på røgrør mellem kedel og iltsonde skal samlingen være 112% tæt

Iltsonden skal vise 22% ilt i det fri og 0 hvis du køre en masse brændsel frem ved at trykke på start
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk


Fiahgt
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26 aug 2008 11:37
Mit fyr: Reka HKRST 10
Areal: 146
Brændsel: Helst det er er gratis
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Nibe

Re: Sod

Indlæg af Fiahgt » 11 jan 2009 17:09

Det er helt i orden du bliver utålmodig.

Men nu har jeg som sagt renset den røgsuger den har ihvertfald haft stor skyld for det. Og nu mener både du og jeg jo så den trækker falsk luft in et sted omkring den sonde. Har jeg ikke ret i det????

Se lige på nedenstående billede der er vist røguger og sonden. Den samling der er bag kappen ved jeg med sikkerhed er tæt da jeg har flyttet røret over på den side. Men den samling lige efter sonden er ikke tæt kan det være den der laver balladen.
IMG_2394.JPG
IMG_2395.JPG
Det er også pisse træls at den ser sådan ud over det hele det hverken til at hugge eller stikke i det stive lort der sidder i den nu. Det er ikke noget der huer mig og skal til og gøre den ren nu her senere. Når der bliver lidt varmere

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Sod

Indlæg af søren ø » 11 jan 2009 19:40

Hvis der kommer godt bål på kedlen løsner det meste sig når det bliver rigtigt varmt. Det sidste kan du tage med en gasbrænder.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Fiahgt
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26 aug 2008 11:37
Mit fyr: Reka HKRST 10
Areal: 146
Brændsel: Helst det er er gratis
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Nibe

Re: Sod

Indlæg af Fiahgt » 20 jan 2009 19:24

Fik nu aldrig et svar på det med om det punkt skulle tætnes. Men kan sige at de glanssod der sidder inden i er så småt begyndt at gå løs nu. Så det har helt klart hjulpet at få startet den blæser. Skal bare have lave det røgrør ordentligt og så skal det isoleres så jeg slipper af med det kondens inden i det. Men vil da sige foreløbig tak for hjælpen.

Jms
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16 jul 2008 14:38
Geografisk sted: Varde vestjylland

Re: Sod

Indlæg af Jms » 19 maj 2010 21:05

Hej Fiahgt

Hvordan gik det med dit problem med glanssod. Jeg kæmper også med glanssod i min HKRST 10. Få dage efter idriftsættelse af kedlen var den fuldstændig blanksort inden i. Skorstenen er også godt glasseret. Jeg er temmelig træt af problemet. Kedlen blev sat i drift i januar så det var jo ikke fordi den manglede noget at lave.
Er der andre der har samme haft samme problem og har fået det løst ?
Det ender jo med at jeg er nødt til at konbtakte en fagmand....det ville være noget af en pille at sluge.


Fiahgt
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26 aug 2008 11:37
Mit fyr: Reka HKRST 10
Areal: 146
Brændsel: Helst det er er gratis
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Nibe

Re: Sod

Indlæg af Fiahgt » 16 jun 2010 07:26

Ja jeg fik bugt med det da der kom forbrug på. Det er manglende forbrug der går der her hos mig. Men hvis du i menu II ændrer parameter T3 til nul vil den køre on off styring der kan du hente rigtig meget. Hver opmærksom på der kan blive noget med indfyrings tid ved opstart skal hæves.


Besvar