Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Søges en med den store REKA 12-250 eksamen

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
hjth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 apr 2016 14:16

Søges en med den store REKA 12-250 eksamen

Indlæg af hjth » 12 apr 2016 14:29

Hej
Jeg er efterhånden blevet mere gråhåret end jeg var i forvejen, min Reka 12_ 250 fra 2001/4 styring v1r3.

Det er begyndt på at lave stokeralarm hele tiden, dvs jeg kan ikke få det til at køre over hovedet. Resultat det har lavet adskillige tilbageløbsbrande.

Efter hver af disse hiver jeg sneglen ud renser pille kammer stokerrøret brændekammeret, samler igen og kommer piller i fra sæk, der er vist mindst smulder, kører piller ind i brændkammeret med manual stoker, hælder lidt træpiller ind, der har lagt i en lille bøtte med tændvæske tænder det og så går der ikke ret lang tid inden, det igen begynder med stokeralarm, nogle gange skal der bare trykkes på manual stoker så kan den igen køre piller ind igen, men resultatet er altid det samme. Bliver ved med stokeralarm efter stokeralarm uanset, hvad jeg gør.

Nogen der kan hjælpe ???

Bor i Hjørring


hjth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12 apr 2016 14:16

Re: Søges en med den store REKA 12-250 eksamen

Indlæg af hjth » 13 apr 2016 19:42

Håber jeg har fundet den rette løsning vha. en tekniker fra REKA

Ingen grund til bekymring, da det er forholdsvis let at ændre med lidt vedligehold.

Kondensatoren på stokergearet skal skiftes.
Hvis sneglen er slidt skal den skiftes. (Hvis den er slidt spids inde i retsorden)

Har bestilt kondensator, som skulle komme fredag, skal nok melde tilbage om det er løsningen på mit problem
Sværhedsgrad på opgaven 1-2
4 stjerneskruer og nogle små bolte der skal løsnes og fæstes igen

Besvar