Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dyserør

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
rodmanden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 mar 2016 19:55

Dyserør

Indlæg af rodmanden » 10 mar 2016 19:59

Jeg har problemer med at mine 2 dyserør (fsk 20) smelter væk i løbet af 2-3 måneder...fyrer kun med korn...fuldoverluft og halv underluft.6 sek vandrerist....nogle der har lignendeproblemer....med en løsning ??


HFR
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 220+60
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Modtaget likes: 3 gange

Re: Dyserør

Indlæg af HFR » 11 mar 2016 18:36

Nu har jeg godt nok ikke meget forstand på Reka fyr, men tror du kører med forkert luftindstilling når du fyrer med korn.

På et fyr som mit skal man have mere underluft end overluft når man fyrer med korn.

Tror du får for høje temperaturer i brænderen med den forkerte indstilling og det så er grunden til dit problem.

Niclas
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22 jun 2014 22:26
Mit fyr: REKA HKRST20-FKS750
Areal: 250
Brændsel: Alt der kan fyldes i.
Fremviser gerne i postnummer: 4913

Re: Dyserør

Indlæg af Niclas » 27 apr 2016 15:36

Hej.

Jeg har selv skiftet mine dyserør 2 gange, og har ikke haft min Reka i 2 år endnu.

Da jeg snakkede med Reka, angående hvad der kunne være problemet, fik jeg at vide, at der skulle være fuld luft i de øverste rør. Og det var selvom, der stod noget anden i brugsanvisningen.

En lokal landmand, har fået en lokal virksomhed til at producere nogle rør i noget stål magen til det Reka bruger, men til en 1/5 del af prisen. Derfor har jeg nu rør liggende på lager, og jeg forventer at skifte rør minimum en gang til hver fyringssæson, så jeg ikke oplever problemer med at det ikke brænder ordentligt.

Niclas
REKA HKRST20-FKS750 på vestlolland opvarmer 250 m2, i fremtiden også havestue og garage.
Fyrer med kornafrens og affald fra morgenmadsproduktion...


Besvar