Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stoker fyr til Hvede

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
GoDaw
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:50

Stoker fyr til Hvede

Indlæg af GoDaw » 15 apr 2015 14:44

triumph skrev:
Tak fordi du gør opmærksom på vores hjemmeside, jeg kan godt forstå at du bliver forvirret, pr. 22 januar er den nye bekendtgørelse trådt i kraft, hvilket betyder at vores hjemmesider skal gennemgås og rettes til, jeg skal sørge for at det bliver rettet med det samme.
Hvorfor skriver han, at bekendtgørelsen træder i kraft pr. 22. januar? Der står i §19 stk. 1, at den træder i kraft 26. januar 2015.

Nå, der var en biting. Men hvordan skal §19 stk. 2 forstås? Betyder det, at hvis ksch06 kan nå at få en ny (eller nyere) 30 kW REKA tilsluttet inden 26. juli, så har han stadig lov at fyre med korn efter 26. juli? Eller hvordan skal §19 stk. 2 forstås?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Stoker fyr til Hvede

Indlæg af triumph » 15 apr 2015 15:17

her er næste del af følgetongen:
Hej Anders
Tak for det hurtige svar. Men lige for at få det 100% præciseret.

Man må gerne udskifte kedelkroppen i sin kedel, og fortsætte med kornfyring.
Men man må ikke sætte en identisk kedel op (der er godkendt til pillefyring) og fyre med korn i den ?

Umiddelbart har jeg lidt svært ved at se at man skulle blive ført væk i håndjern, fordi man fortsætter med at fyre med korn i en ny kedel, magen til den der har stået der i 14 år. Men det er måske bare mig ?
mvh Jesper


Anders Pødenphant <apod@teknologisk.dk>
13. apr. (for 2 dage siden)

til mig
Hej Jesper
Det er korrekt. Hvis kedelproducenten kan stå inden for udskiftningen af kedelkroppen.

Ifølge bekendtgørelsen er det kommunalbestyrelsen der fører tilsyn med at §7 overholdes, hvordan de sanktionerer er jeg ikke klar over.

Hvis du vælger at fyre med et andet brændsel en hvad kedlen er godkendt til, har producenten ikke længere ansvaret med hensyn til funktionen og levetiden på kedlen.


Venlig hilsen


Anders Pødenphant

Konsulent
Biomasse og Bioraffinering
Energi og Klima
Mobil +45 72 20 16 69
apod@teknologisk.dk

Teknologisk Institut
Kongsvang Allé 29
8000 Aarhus C
Telefon +45 72 20 20 00

http://www.teknologisk.dk

Besvar