Arfaringsværdier træpiller HKRST-FST10N

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
JensN
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 nov 2013 16:39

Arfaringsværdier træpiller HKRST-FST10N

Indlæg af JensN »

HKRST-FSK10N med PCT400
Træpiller 8mm

Er der nogen som har nogle erafringer mht eventuel ændring af de fra fabrikken indlagte værdier for drift og pause, samt røgsugerens parametre ?

Kører med 100 % overluft og ca 80% underluft for at komme op på en røgtemperatur på ca 130°C, og kan ikke komme i nærheden af en grå overflade i kedlen.

nygaard
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30 dec 2011 12:23
Mit fyr: udbrændt. nyt reka 10N fsk
Areal: 210 beboelse+270 hal
Brændsel: flis eg/bøg 7-8%vand
Fremviser gerne i postnummer: 8471

Arfaringsværdier træpiller HKRST-FST10N

Indlæg af nygaard »

Hej Jens
Du skal da ikke køre med underluft når du fyre med træpiller.Jeg fyre selv med træflis Eg/bøg 7-8 % vand det køre bare og har ingen underluft på.Jeg ved ikke hvor du kommer fra,men jeg bor i Sabro ved Århus.så du er velkommen til at kigge ind.
Mvh Jan
JensN
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 nov 2013 16:39

Arfaringsværdier træpiller HKRST-FST10N

Indlæg af JensN »

Hej Jan
Bor på djævleøen, så der er nok lidt langt, tak for tilbuddet.
Har du nogle værdier for indstillingerne på din røgsuger? Mine står noget over standard-værdierne fra Reka. Både med det og underluften har jeg svært ved at komme over 110-120 grader røgtemperatur ved 100% effekt.
nygaard
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30 dec 2011 12:23
Mit fyr: udbrændt. nyt reka 10N fsk
Areal: 210 beboelse+270 hal
Brændsel: flis eg/bøg 7-8%vand
Fremviser gerne i postnummer: 8471

Arfaringsværdier træpiller HKRST-FST10N

Indlæg af nygaard »

Hej Jens..
Prøv at lukke for underluften til at starte med,så vil jeg mene at din røgtemp skulle stige. Jeg kan ikke lige husk de værdier min røgsuger står på, men spjældet nede på røgsugeren står helt åben.Det røgrør som sidder bag aske skuffen,hvor peger hullet henad, det skal pege skråt nedad 30-45 grader bagud,væk fra lågen,røret skal kun stikke 2-4 cm ind.Hvis hullet peger nedad suger røgsugeren alt for meget aske med ud i røgrøret...mere rengøring, det gider vi ikke.

Besvar