HKRST 10 bro i magasin

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

HKRST 10 bro i magasin

Indlæg af timkenneth »

ja så længe det er flis tror jeg også sagtens den kan trække en omrører. Jeg bliver også nød til at pille min omrører ud når jeg fylder silo med piller hvis vi skla på ferie eller på anden måde er doven en uges tid,

Robert_it
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14 jan 2011 21:33

HKRST 10 bro i magasin

Indlæg af Robert_it »

Jeg ved at dette er en gammel tråd, men jeg har haft tilsvarende problemer med min REKA HKRST-FSK 10. Jeg fik fat i noget savsmuld / fine spåner og de viste sig at være ekstrem gode til at bygge bro i magasinet.
Jeg prøvede først at på-svejse noget jern på skraberen men jeg fik bare en større "tunnel" i magasinet..
Jeg sleb dem af og monterende nogle "tænder" DVS 3 stykker jern Ca. 6-8 cm brede og 5 Cm høje tænder der blev svejset på hver skraber i bunden, min teori var at skabe en "rive-effekt" i bunden istedet for at hele materialet bare blev skubbet frem og tilbage.
Det var dog stadig ingen succes og jeg havde stadig problemer. Jeg fandt så ud af at udvekslings armen imellem snegl motor og skraberen er blevet ændret fra REKA's side. Der plejede at være flere huller til forskellig "udveksling" på skraberen som slut-brugeren så kunne ændre efter hvilken brændsel man bruger. Selve skrabe udvekslingen sker ved forholdet imellem motor arm og der hvor skraberen er monteret ved et pivot punkt.
Jeg opdagede at der ikke en nogen justerings muligheder mere på skraberen og fandt at mit største problem var at skraberen stoppede ca 4-5 cm FØR den grav eller uddybning som sneglen kører i, DVS at mit savsmuld "står" på kanten og falder IKKE ned?!
Jeg tog udvekslings armen af for enden af motoren og skar monterings "studsen" af, derefter blev armen forlænget et par CM og "studsen" blev svejset på igen men denne gang helt ude i enden af armen. det betyder nu at udvekslingen på skraberen er meget større, nu går skraberen i bunden næsten HELT ud til de skrå side plader og indvending går skraberen nu helt ud til kanten og skubber materialet net til sneglen.... Der er nu INGEN mulighed for at noget "hænger" på kanten....

Dette gjorde en kæmpe forskel, nu med tænderne og den større vandring er der INGEN problemer overhovedet.

Håber dette kan hjælpe andre og måske kan de fleste undgå at skulle monterer en besværlig omrører...

Robert
Besvar