Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

indstillinger til tm3006

Spørgsmål vedr. Gejs samt det tilbehør der laves til Gejs Stokerfyr
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

indstillinger til tm3006

Indlæg af newpas » 08 feb 2012 13:15

,Mine indstillinger: Performance Pid: PidO K 6, Ts 20sec, Ti 400sec, Td 100sec, Fuel Pid: Pid1 K 4, Ti 500sec, Td 0sec, Blowergraph: 0¤-0%, 20¤C 9%, 40¤C 13%, 50¤C 21%, 65¤C 34%, Operation menu: Blowertime 1Sec, min 6%, max 60%, Stoker pause: 15sec, Ønsket O2 6%, Dette kører super både med piller, korn og blanding af disse. Bemærk dog at jeg har overstørrelse kedel til huset!


michaelH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 06 feb 2012 21:46
Mit fyr: Gejs+Alcon
Areal: 190
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5690
Modtaget likes: 1 gang

indstillinger til tm3006

Indlæg af michaelH » 08 feb 2012 21:46

Hej Mange tak for indstillinger. Har dog ikke prøvet inu da jeg lige har renset huller i brænderkammer og blæst luftkanal igennem. Det så ud til at det hjalp men giver det lige en chance inden jeg laver nye indstillinger. har dog kigget under indstillinger men kan ikke finde PID0 hvor jeg kan indstille K til 6 f.eks men kun tal i % hvordan hænger det lige sammen med dine indstillinger?
Det er inde i blowergraph man kan drosle sin kedle ned så den bedre passer til aktuelle varmebehov ikke? Min kedlen er nemlig osse lige i overkanten til antal m2,

ik74
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 04 jun 2009 13:21
Areal: 250
Geografisk sted: Vejle

indstillinger til tm3006

Indlæg af ik74 » 09 feb 2012 09:24

Hej michael
Du kan næppe anvende de instillinger du har fået, for newpas kører tilsyneladende med en Benekov. Den er udformet helt anderledes i brænderen, end vores Gejs'er, så det er ikke særligt sandsynligt at den anvender luften fra blæseren på samme måde. Næppe heller samme blæser osv
Som tidligere nævnt tror jeg blot det var de lufthuller, der skulle have en rensetur, men hvis du vil pille mere burde du kunne justere dit fyr, udelukkende ved at bruge de to parametre snegletid og pausetid. Dertil kommer så spjældet på blæseren, som du måske kan reducere din røggastemp lidt ved at lukke lidt. (men det skal gøres med forsigtighed, for din styring kan ikke finde ud af det, hvis ikke den kan få den luft den "beder" om)

Så kan det da godt være man kan optimere ved at justere blowergraph, men prøv først at få det til at køre fornuftigt med de "sædvanlige" justeringsknapper.

mvh
IK


Besvar