Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ksm 275-18

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
Flisbrænderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 09 sep 2009 11:56
Mit fyr: KSM 175-13 F-AUTO 11 kw
Areal: 132 m2, u.isolering
Brændsel: Flis
Fremviser gerne i postnummer: 8660
Dagligt forbrug: 50 kg
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Østjylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: Ksm 275-18

Indlæg af Flisbrænderen » 25 dec 2015 14:56

Rugaard86 skrev:Den reguler selv på ydelsen via blæseren.. Pt køre den med en pause tid 3sek og 5min
Når den regulerer ydelse på blæseren skal den også regulere mængde på stokersneglen !

Måske står dine pauseindstillinger helt rigtigt, men den eneste måde at finde ud af det på er, som før nævnt at tvinge den til at køre i pause i længere tid og overvåge den tit for at mærke på sneglen om den brænder tilbage og se ind til brænderhoved om brændsel ophobes, soder meget eller ryger meget op af skorsten.

Jeg skriver af erfaring, da jeg selv havde brug for at køre pausedrift, mens varmelegemet i min eltænding var stået af.
Startede med at indstille efter manualen uden at overvåge fyret ret meget efterfølgende, med resultat af tilbagebrand.

Årsag :
Om dagen gik det fint, jeg holdt øje med den når den selv gik i pause.
Det så ud som om det kørte fint når den kørte pausedrift max en time, men så om natten kørte den i pause meget længere tid, fordi jeg kørte med natsænkning på radiatorerne, og så brændte den tilbage, fordi jeg aldrig havde overvåget fyret under en lang pause.

Så indstillingerne var ikke korrekte, men så tvang jeg fyret til en lang pause om dagen i flere dage, mens den blev overvåget tit og fik den indstillet korrekt efter nogle forsøg.


Besvar