Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

udskiftning af printplade

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
Besvar
kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 12 feb 2014 13:37

Jeg ville lige høre om der ikke fandtes en mand der kunne tænke sig at tjene en skilling :) jeg skal have udskiftet printpladen til min ksm-multistoker 275-18i. jeg har dog ingen anden printplade så håber måske nogle ligger inde med et.

jeg har haft kontakt til http://www.stokerservice.dk som ksm anbefalder men jeg har aldrig nogensinde oplevet mage til en dovnskab, han siger selv 24timers service vi har nu venter 1 uge på manden, han skulle være kommet igår men kl 12.30 ringet han og sagde at han ikke gad mere for i dag, og kom så med det latterlige kommentar at vi jo skulle tænke positivt så vi sparet jo på piller. sådan en mand vil jeg dælme ikke have ind til mit fyr og skal udskifte og indstille den, så hvis der skulle være en frisk mand som har forstand og kan skaffe en printplade (gerne brugt) ja så er der alså et par håndøre at tjene, skal lige siges fyret står i Thorum ca 26km fra Skive og 13km fra Fuur.

vi håber endeligt der er nogle der kan hjælpe da det ser sløvt ud med træ tilbage, og står med 2 tons piller som vi ikke kan bruge.


baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

udskiftning af printplade

Indlæg af baggadap » 12 feb 2014 20:30

Ja, KP Stokerservice har jeg også prøvet - det gør jeg aldrig igen. Det værste er, at jeg tror han ved rigtig meget om KSM, men hvad hjælper det hvis han ikke møder op som aftalt..

Nå, men prøv at kontakte KSM direkte, de er meget flinke, og kan sikkert sende dig et nyt print.
Ellers har jeg en styring liggende som du gerne må låne hvis det kniber.

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 13 feb 2014 09:16

efter kontakt til ksm i 3 dage itræk hvor vi brokket os, fik de ham endligt, ud men hvad hjælper det, han fik at vide der skulle ny printplade i, men han kom ikke med en ny, han skilte den gamle ad trykke på knapperne og sagde jamen det virker jo fint, hmm hvis han tror vi vil betale for sådan en gang service, computeren låser sig stadig fast, er det normalt ? at når fyret lukker sig selv, vi skal ind og hive kraftstikket af hver gang, og den kan finde på at køre det i drift også, hvilket jo er utrolig farligt.

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

udskiftning af printplade

Indlæg af baggadap » 13 feb 2014 10:47

Var det KP Stokerservice du havde ude? Han har som sådan ikke noget med KSM at gøre andet end de henviser til ham.
Karby ligger jo bare et stenkast fra dig, hvad med at ringe og aftale du kommer forbi og henter et nyt print? Bed om at tale med Jens - han har styr på det hele!

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 13 feb 2014 12:51

ja det var kp, der var herude, jeg har snakket med Jens et par gange men tror jeg vil ringe og hør dem ad om jeg ikke kan hente en ny printplade, de koster heldigvis ikke en bondegård.


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

udskiftning af printplade

Indlæg af J-B » 13 feb 2014 12:57

Hvis det skulle være, så vil jeg godt skifte den for dig.
Jeg bor på Mors, en halv stenkast fra KSM, så hvis du finder ud af noget med Jens, så kan jeg tage en ny med og returnere den gamle, hvis det er en ombytter.

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 13 feb 2014 13:31

J-B skrev:Hvis det skulle være, så vil jeg godt skifte den for dig.
Jeg bor på Mors, en halv stenkast fra KSM, så hvis du finder ud af noget med Jens, så kan jeg tage en ny med og returnere den gamle, hvis det er en ombytter.

super rigtigt mange tak, jeg finder lige ud af om den skal udskiftes, det skulle jeg gerne finde ud af i dag, dog er pakning gået nede ved snegl og røgrør, jeg fik så at vide fordi fyret stor helt oppe ad en mur, at man kunne lave en lille indsats man kunne sætte ind så der ikke ville kunne ilt ind til røgrøret, har du nogen form forstand på det ? syntes ikke rigtigt jeg vil spilde mere tid med kp service :)

du er mere end velkommen til at sende sms eller ringe på 26424221, så kan vi også aftale pris :) får du skal self. ikke gøre det gratis.

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 14 feb 2014 14:14

så nu kom der endnu en montør fra kp, han kigger på fyret i 2 min har ikke rørt noget og siger, ja det kan jeg ikke lave, så ringer hans telefon, og han sidder 10min og skrev sms, det forventer de så at kunden skal betale for sådan noget, hold kæft man, jeg må indrømme hvis de er pro så må jeg godt nok været en geni for jeg kan godt skifte en pakning. (hvis jeg skal være helt ærlig ja så tror jeg sku endda jeg kunne få min mor til at skifte det) så alt i alt kan vi kun give -10stjerner ud af 10. 4300kr vil de have for at komme og tage 4 skruer ud for at se printpladen, og derefter bare ved et kig sige ja den fejler intet, jeg forstod det ikke så hiv et voltmeter frem og fandt selv fejlen, der sidder en form for sikringen som slet ikke være sat til, den var der godt nok men ingen ledninger op til den, og den mente kp var fin. hold kæft en klaphat firma

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1653
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

udskiftning af printplade

Indlæg af T-mek » 14 feb 2014 17:52

kristensen87 skrev:så nu kom der endnu en montør fra kp, han kigger på fyret i 2 min har ikke rørt noget og siger, ja det kan jeg ikke lave, så ringer hans telefon, og han sidder 10min og skrev sms, det forventer de så at kunden skal betale for sådan noget, hold kæft man, jeg må indrømme hvis de er pro så må jeg godt nok været en geni for jeg kan godt skifte en pakning. (hvis jeg skal være helt ærlig ja så tror jeg sku endda jeg kunne få min mor til at skifte det) så alt i alt kan vi kun give -10stjerner ud af 10. 4300kr vil de have for at komme og tage 4 skruer ud for at se printpladen, og derefter bare ved et kig sige ja den fejler intet, jeg forstod det ikke så hiv et voltmeter frem og fandt selv fejlen, der sidder en form for sikringen som slet ikke være sat til, den var der godt nok men ingen ledninger op til den, og den mente kp var fin. hold kæft en klaphat firma
Lyder specielt, sådan kan man da ikke drive et firma.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

udskiftning af printplade

Indlæg af kristensen87 » 14 feb 2014 18:12

nej jeg må godt nok indrømme jeg ikke er tilfreds, heller ikke med det han har lavet er nu igang med at tage den indsats ud som de satte ind, de har ikke lige tænk på der skulle være plads imellem snegl og det rør de har sat ind, så nu sidder min snegl fast, så fantastisk at man skal lave deres arbejde om. dem vil jeg ikke anbefalde folk at ringe til.


Besvar