Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

I denne kategori vil vi teste forskellige biobrændsler og alternative brændselstyper.
Vi tester gerne alt hvad der kan brænde.
Testene udføres af specielt udvalgte brugere.
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af BFE » 16 nov 2007 09:57

Øh.., Havde ikke set denne tråd, som Ulrik gjorde mig opmærksom på.
Udemærket initiativ, men ikke alle billeder kan ses. Har vel noget med den update at gøre, som blev lavet for nogle uger siden. Kan de ikke up-loades igen.
Kunne resultatet parallelet med tråden for hver enkelt test, stilles op i et xl ark for direkte sammenlignen og lave link hertil?

Når nu vi har en tråd, som den om Stampemøllens piller, må jeg gå ud fra, at der ikke forligger en uvildig test, ellers havde vi nok fået det at vide.
Hvis test ikke foreligger, ville jeg mene det var meget nærliggende at få den foretaget. Men man skal jo vide, at der findes den mulighed.
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.


Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af admin » 16 nov 2007 18:40

Vi har kontaktet flere producenter/forhandlere og oplyst dem om muligheden for at få testet sine træpiller.
Det er de færreste der har taget imod dette tilbud. Det kan der være flere grunde til, en af dem kunne være at de ikke har tillid til vi kan gøre det ordentligt.
Som bruger kan man også anbefale sin leverandør til at få testet pillerne her. Der må gerne ligges pres på.

For nylig oprettede vi et forum hvor brugerne kan skrive anmeldelser af deres anlæg:
viewforum.php?f=151
Alle anmeldelser skal godkendes inden de bliver tilgængelige for brugerne at læse og der kan ikke skrives kommentarer til anmeldelserne.
Det sidste er blot for overskuelighedens skyld. Så skal man ikke sidde og læse en tråd igennem med flere sider.

Det samme kunne vi sagtens gøre med træpiller. Altså en saglig anmeldelse fra en bruger. Denne anmeldelse skal så godkendes af en Redaktør.
Grunden til at vi forlanger at anmeldelse skal være saglig og at den skal godkendes af en Redaktør, er blot for at undgå mudderkastning.
Det ville give brugerne mulighed for at læse andres meninger om forskellige forhandlere og træpiller, nemt og overskueligt.

Det er umiddelbart det bedste jeg kan tilbyde.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af BFE » 16 nov 2007 20:24

Lyder altsammen rigtig godt, men hvorfor ikke sætte resultater for konkrete parametre op i xl. Så kan man sammenligne direkte.
Nu kan jeg ud fra det du skriver ikke se hvem der er testet, og hvem i har spurgt. Det ville du kunne præsentere i et XL ark.

Hvis ikke Stampemøllen er iblandt, vil jeg kontakte dem desangående. Men hvordan kommer man så videre?
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af admin » 16 nov 2007 21:14

Jo, du kan faktisk godt se hvilke der er testet:
viewforum.php?f=59
Der er tale om 2 typer træpiller + tørvepiller.
Så der er ikke så meget at sætte om i xl icon_cheesygrin.gif Men vi håber det kommer-

Jeg må indrømme at jeg ikke er overvældende enig i at det er en god at sætte det op i excel. Det kan da sagtens give et overblik, men det kan kun fortælle meget lidt i forhold til en test med billeder.
Og hvad kan man egentlig bruge en sammenligning til?

Hvem vi har spurgt kan jeg desværre ikke huske.
Hvis du finder nogen der er interesserede i at få testet deres produkt, kontakter du bare mig via pb eller mail. Så tager jeg kontakt til forhandleren.


Du skrev vist tidligere at der mangler billeder i nogle af testene.
Forklaringen på dette er, at den eksterne server vi uploade billederne til, har mistet sin sponsor.
Vi er dog blevet lovet at vi snart får adgang til billederne igen. Når der sker, bliver de smidt over på vores egen server. Så risikerer vi ikke at miste dem igen.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af BFE » 25 nov 2007 12:32

admin skrev:Som bruger kan man også anbefale sin leverandør til at få testet pillerne her. Der må gerne ligges pres på.
BFE skrev:Hvis ikke Stampemøllen er iblandt, vil jeg kontakte dem desangående.
Jeg har haft telefonisk kontakt og mailet til Stampemøllen A/S og anmodet om en test af deres piller i Stokerpillers regi.
Jeg har fået svar, men opfordringen bliver forbigået og der inviteres i stedet til at komme og se deres produktion.
Det hjælper jo ikke så meget. Vi ville jo hellere lave nogle tests, så problemet kunne løses.
Se nedenstående kopi:


Til BFE Håstrup 23 nov. 2007.


Tak for din mail

Angående test af vores træpiller.
For at få et højt kvalitets niveau og give vores kunder en optimal orientering om vores træpiller, har vi valgt et anerkendt analyse institut til at analysere vores træpiller.
Vi finder ikke vi kan få en bedre test end hos Teknologisk Institut, en test som vi betaler en del penge for.

Dine returpiller er blevet brugt i 2 Baxi, 1 Passat og et Mini TB anlæg. Ingen af disse har vist tegn på askekage/slagger.

Det er beklageligt at du i dit fyringsanlæg forsat har besvær med askekage også selv om du fik en anden sending træpiller.

For at du kan se hvorledes vi producere vores træpiller er du velkommen til at se vores helt nye træpillefabrik i Ribe.
Du og alle vores kunder må gerne kende det fulde forløb fra træstamme til en træpille af rent, frisk, savsmuld og flis, uden nogen form for tilsætningsstoffer eller urene materialer udefra. Vi er faktisk en af de få træpilleproducenter der kan følge råvarerne igennem hele forløbet.

Send os en mail så vi kan finde et besøgstidspunkt der kan passe dig.

Med venlig hilsen

Stampemøllen.dk
Niels Erik Præstekær
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Stoker Pro Forum tester forskellige brændsler

Indlæg af Ulrik » 25 nov 2007 13:40

Tak fordi du gjorde BFE :great:
MvH Ulrik©


Besvar