Kender selv nogle elektrikere og har selv trukket kabler i 2 boliger, ifg. dem jeg kender bruger de kun 5 ledet kabler. også selv om du kun skal bruge de 3 af dem.
Jeg vil anbefale dig at tage en snak med din elektrikere så det bliver som han mener det skal være, der er regler for hvor mange "grupper" der skal være til stik kontakter i køkkenet (mener der mindst skal være 2 grupper) og så vidt jeg husker så skal der være Jord klemme til rionet ved betongulv.
Det kan jo være smart i køkkenet at der er kraft installeret ved komfur/ovn det giver mere frihed i valg af udstyr og koster ikke meget ekstra at installer, hvis du bruger de kontakter i køkkenet der er 16amp godkendt så kan du med fordel køre 16Amp til stikkontakterne her er lov kravet 3 x 2,5mm2 kabel da en 5 ledet bliver for klodset og svære at arbejde med.
Både kraft og 16Amp kræver 2,5mm2 kabel og 13Amp kræver 1,5mm2 og kan købes i Harald nyborg eller der hvor du finder det billigst.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter