Overskuelig EL regning.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af vilhapiller »

Ja det rammer jo meget godt det der må man jo sige.

Vi er sammenlagt for hele året blevet opkrævet aconto for 4832 kw. Det ser ud til at vi rammer 3600 kw.

Og det er ikke fordi at vi er gået i spare mode hele året, det blev først en ny sport fra septemper.

Lige ledes kan det heller ikke være fordi at de kigger nøje på sidste års forbrug. For der brugte vi 3862 kw.

Ved ikke hvordan de beregner aconto, men har snakket med flere kollegaer og familie og de fleste kan ikke gennemskue beregningerne.

Ingen bliver snydt, for meget betalt trækkes jo fra næste aconto.

Men det at man ikke kan komme i kontakt med dem, og at de laver om på betingelserne uden at give besked og uden at oplyse det på deres hjemmeside, det har gjordt at vi har skiftet selvskab.

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af Tvillingen »

vilhapiller skrev: 25 dec 2022 18:43 Har haft Nordlys siden 1995 det samarbejde sluttede den 16 dec. Gad ikke deres alt for store aconto regninger, kunne se at jo mere vi sparede på el, jo mere skruede de op for forventet forbrug, fint nok at få 1000 kr. tilbage for for meget betalt aconto, men den næste aconto blev bare det større. Det også det at man ikke kan komme i kontakt med dem hverken pr. Telefon eller mail gjorde at jeg skiftede. Hvordan kan man drive en virksomhed hvor man på hjemmesiden skriver, på grund af travlhed svare vi ikke på mail i December måned. Nordlys fik en sidste chance den 6 December, jeg ringede til Ewii for at se om man kunne komme i kontakt med dem, det kunne man.
Var også en af grundene til jeg skiftede . Vindstød kan man kun skrive Mail med, og der kan gå en uge inden de svare. :evil:
Hos Ewii tager de telefonen. Så indtil videre er jeg tilfreds med skiftet.
calle

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af calle »

Tvillingen skrev: 25 dec 2022 20:18 Var også en af grundene til jeg skiftede . Vindstød kan man kun skrive Mail med, og der kan gå en uge inden de svare. :evil:
Hos Ewii tager de telefonen. Så indtil videre er jeg tilfreds med skiftet.
Lige præcis det der med telefonen er bare så vigtigt. Det kan da godt være, at de som påstået har travlt, men så må de jo ansætte noget mere personale.
Kalechen
Stoker III
Stoker III
6
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af Kalechen »

Så er der skiftet!

Bare man kan aflevere sit tlf.nr. og blive kontaktet inden for rimelig kort tid, er det ok med mig.

Når man spilder tid i en eller anden tlf.kø, bliver man reduceret til "kunder eksisterer for vores skyld", så derfor må du vente til det passer os, at kontakte dig.
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af Hangaard »

Med hensyn til Norlys og Ewii så er der vel ikke noget vider prisforskel i den sidste ende ? vi har variabel el og kan sku ikke lige gennemskue om der er noget reelt at spare ved et skift
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af Tvillingen »

Hangaard skrev: 02 jan 2023 10:53 Med hensyn til Norlys og Ewii så er der vel ikke noget vider prisforskel i den sidste ende ? vi har variabel el og kan sku ikke lige gennemskue om der er noget reelt at spare ved et skift
Prøv at gå ind på https://elspotpris.dk/
Her kan du selv indtaste dine oplysninger og se prisen med alle afgifter. :great:
calle

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af calle »

Efter at jeg blev narret over til Modstrøm er jeg skiftet til Nettopower. Jeg må sige, at begge selskaber har meget overskuelige regninger i forhold til Vindstrøm. Hos Nettopower koster det 19 kroner at bliver månedligt afregnet. Det koster 0 kr at blive afregnet kvartalsvis. Nettopower har en rigtig god internetside, hvor man kan logge ind og se sit forbrug løbende. Man kan se hvad de har skønnet en til og man kan se det faktiske forbrug. De tager 12,5 øre pr kwh oven i den rå timepris på el. Ingen abonnement, ingen fastpris eller andre dikkedarer. Det er så enkelt som det kan blive. Siden 14. oktober er mit forbrug forøvrigt ca. 30 % mindre end de har skønnet mig til 8)
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 38 gange

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af Hangaard »

Hmm Nettopower er ifg. elspotpris.dk dyre end Norlys og EWii er ca. 1øre billiger så hvis siden passer så er det jo ikke besværet værd at skifte.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
calle

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af calle »

Hangaard skrev: 02 jan 2023 15:39 Hmm Nettopower er ifg. elspotpris.dk dyre end Norlys og EWii er ca. 1øre billiger så hvis siden passer så er det jo ikke besværet værd at skifte.
Kan ikke lige gennemskue elspotpris.dk. Må prøve at sætte mig ind i siden. Den side jeg bruger til at sammenligne med er elpris.dk
calle

Re: Overskuelig EL regning.

Indlæg af calle »

calle skrev: 02 jan 2023 16:59 Kan ikke lige gennemskue elspotpris.dk. Må prøve at sætte mig ind i siden. Den side jeg bruger til at sammenligne med er elpris.dk
Kan godt se, at elpris.dk som er statens side har fået noget kritik for at være upræcis. Hvis jeg finder ud af, at der er nogen der vil levere billigere, så skifter jeg bare igen. Det tager ca. 5 minutter at skifte, når måleren er fjernaflæst. Vælger også kun udbydere uden binding.

Besvar