Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
calle

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af calle »

Blinky skrev: 16 feb 2021 12:56 Kan du ikke fiske et brugt aquastop hos din hvidevareforhandler eller på genbrugspladsen
HA HA. Har naturligvis tænkt på det sidste, men de er forskellige.

Mvh Calle

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 16 feb 2021 14:13 HA HA. Har naturligvis tænkt på det sidste, men de er forskellige.

Mvh Calle
Da vi døjede med vores var jeg også så klog overfor konen. For jeg havde nemlig en ny liggende på loftet. Det var der jeg fandt ud af at nogle havde ledninger. Andre ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af calle »

UPDATE:

Det hele er endt op med, at jeg købte en ny opvaskemaskine. En Miele G7360SCVI med autodosering, gulvlys, wifi og das ganze schweinerei. Den var billy - i El Gigantos. 8900 nedsat fra 14195. Plus man får opvasketabs til et halvt år, samt en gratis Miele støvsuger icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle
pendec

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af pendec »

Da jeg skiftede vaskemaskine / opvaskemaskine , de sidste gange, har jeg solgt den gamle uden aquastop :)
Når den nye ankom så kunne jeg jo se de var ens, og så behøvede jeg ikke pille det gamle ned, og tilsluttede det til ny maskine.

I snakker om forskelle? Kan i linke til et med de forskelle og ekstra ledninger osv? Nu har jeg kun prøvet det 3 gange i gammel og nyt hus men kan ikke huske det var så forskelligt.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 17 feb 2021 10:44 I snakker om forskelle? Kan i linke til et med de forskelle og ekstra ledninger osv? Nu har jeg kun prøvet det 3 gange i gammel og nyt hus men kan ikke huske det var så forskelligt.
Kan ikke sidde lige nu og finde link til div. Slanger men der er en type hvor der er forskruninger i begge ender og uden ledning.
Og så er der den hvor der kun er forskruning oppe over aquastop. Der går der to ledninger inde i og ind i maskine. Den er knap så nem at skifte som den anden.
Om der findes flere udgaver end disse ved jeg ikke
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af pendec »

Oki, jeg slår det lige op , der er jo mange :)

https://www.repart.dk/aquastop

Kan godt se nogle synes at have kabel ved siden af.
calle

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af calle »

Er den gamle værdiløs ? Den er vel 10 år gammel, og i pæn stand. Det er IKKE en salgsannonce Lintzyboy. Blot en forespørgsel. Kan se at jeg kan få noget uoriginalt aquastop til en 400 kroneseddel. Skulle jeg prøve det mhp. salg, eller skal jeg bare stille den ud på fortovet til østeuropæerne ?

Venlig hilsen
pendec

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af pendec »

calle skrev: 17 feb 2021 12:15 Er den gamle værdiløs ? Den er vel 10 år gammel, og i pæn stand. Det er IKKE en salgsannonce Lintzyboy. Blot en forespørgsel. Kan se at jeg kan få noget uoriginalt aquastop til en 400 kroneseddel. Skulle jeg prøve det mhp. salg, eller skal jeg bare stille den ud på fortovet til østeuropæerne ?

Venlig hilsen
de sidste 3 jeg solgte (2 vskmaskine, 1 opvask) fik jeg hurtigt 500kr for pr. stk siden 2005, så det tror jeg godt du kan prøve , også uden aquastop.

selvf. hvis aquastop er et go/no go til at virke, så skal man da mindste skrive det i salgs annonce, men om den så er 900kr .......
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 17 feb 2021 12:15 Er den gamle værdiløs ? Den er vel 10 år gammel, og i pæn stand.

Venlig hilsen
Pas. Personligt har jeg lidt sådan at jeg ikke gider sætte sådan noget til salg.
17 useriøse henvendelser og et par med kød på. Men så har 1000 spørgsmål og kun vil give det halve.
Så skal man være hjemme 4 weekendwr i træk og så dukker de ikke op alligevel.
Det er min tålmodighed ikke helt til.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: Opvaskeren vil ikke starte. Panelet blinker.

Indlæg af Jens »

Ja men havde Calle ikke trukket stikket til arbejdsmarkedet, så skal han jo have lidt til at fylde tiden ud :twisted: :)
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Besvar