Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny vaskemaskine incl. tørre/damp

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Ny vaskemaskine incl. tørre/damp

Indlæg af Dunas » 17 dec 2019 17:59

Så er tiden kommet for mig, at vaskemaskinen skal skiftes ud. Denne gang vil jeg have en vaske /tørremaskine,
da jeg ikke har plads til en tørretumbler. De sidste mange år, har jeg undværet tørretumbler.
Vil gerne have muligheden for og tørre tøjet, så derfor mit valg. Har ikke prøvet vaskemaskiner med damp,
hvor man kan få opfrisket skjorten, så tænkte, at jeg skal have det hele med i min nye kommende vaske/tørremaskine med damp.
Valget fald på en LG vaske / tørremaskine med True steam https://www.whiteaway.com/hvidevarer/va ... -f4j8fh2w/
Det var efter en del søgning på nettet, at valget faldt på denne LG, købte den i søndags, da den var på tilbud, men får den først leveret på fredag, da det passer mig bedst. Tænker, er der nogle af jer som har vaskemaskine med Damp, virker det ??.


calle

Re: Ny vaskemaskine incl. tørre/damp

Indlæg af calle » 04 jan 2020 10:43

Tillykke med dyret. Nu kan jeg så spørge dig: Virker den ? Er dampfunktionen noget værd ? Hvor effektiv er tørretumbleren ? Har den aftræk til det fri ?

Mvh Calle

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Ny vaskemaskine incl. tørre/damp

Indlæg af Dunas » 04 jan 2020 19:05

calle skrev:
04 jan 2020 10:43
Tillykke med dyret. Nu kan jeg så spørge dig: Virker den ? Er dampfunktionen noget værd ? Hvor effektiv er tørretumbleren ? Har den aftræk til det fri ?

Mvh Calle
Jeps, jeg er vældig tilfreds med min nye Vaske/Tørre maskine m/damp icon_cheesygrin.gif. Må indrømme, at jeg var meget spændt på og få testet
damp funktion til skjorter, er træt af og stryge skjorter :(
Jeg havde en helt ny skjorte der var pakket ind. Når skjorten pakkes ud er der altid flere folder/render. Pakkede den ud, og ind i vaskemaskine, og satte den til damp/skjorter. Det tager 20 min. Tænkte, hvis bare man kunne nøjes med meget let strygning vil det være fint.
Blev noget overrasket, da programmet var færdig, ikke en eneste rende eller fold på skjorten, den skulle blot hænges til afdampning i små 20 min. Så er skjorten klar til brug :great: Fantastisk genialt icon_cheesygrin.gif. Fremover skal min vaskemaskine altid være med damp, den er godkendt herfra :great:.
Har også prøve vaske/tørring, her tager en cyklus ca. 5-6 timer. Ingen aftræk på maskinen, vandet bliver ledt ud afløbet icon_cheesygrin.gif.
Jeps, den kan faktisk også tørre alt tøjet, også godkendt herfra :great:.
Dog er der et minus, når man har kørt et vaske/tørring (med fx håndklæder), kan efterfølgende vask give fnuller i tøjet :roll:. Men dette kan løses ved og køre et kort program, hvor man ikke har tøj i maskinen.
Alt i alt, er jeg super tilfreds med LG F4J8FH2W, det bliver et godt bekendtskab icon_cheesygrin.gif.
Der medfølger også en App til vaskemaskine, således man kan downloade div. vaskeprogrammer, eller tørre programmer.
Man skal blot være opmærksom, at LG køre med forskellige typer damp, True steam, Spa steam eller bare steam.
Den jeg har er med True steam, dvs. vaskemaskine har en indbygget enhed, der KUN laver damp, der af navnet True steam.

calle

Re: Ny vaskemaskine incl. tørre/damp

Indlæg af calle » 04 jan 2020 20:05

Spændende. Tak for testresults :great:

Mvh Calle


Besvar