Ledningsfri støvsuger

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Torpet »

Jeg har længe været noget irriteret over at slæbe rundt med ledning (og forlængerledning) til støvsugeren og skulle flytte stikkontakt hele tiden, når jeg skal støvsuge et ret stort hus med mange rum. Noget stressende noget, når ledningen sætter sig fast i døråbninger eller ved stole osv., eller ryger løs fra stikkontakterne.

Derfor er jeg ved at overtale mig selv til at prøve en ledningsfri batteridrevet støvsuger. Jeg betaler gerne lid for en nemmere hverdag.

Kan jeg mon være så heldig at andre herinde har prøvet den eller andre modeller og vil give lidt erfaringer fra sig omkring ledningsfrie støvsugere? Det ville være rigtig godt at høre, om I er glade for den. (For og imod ideen).

Der er en model Dyson V8, jeg har kig på, den lyder ret godt med en del ekstra tilslutninger. Dermed kan den også bare være en lille håndstøvsuger, men med stor styrke. Den syntes at kunne suge kraftigt, batteriet holder sin styrke i 40 min og en opladning tager vist 3 timer. Vægten er bare 2,6 kg.
Dyson.jpeg
Det der specielt tiltaler mig ved den, er den fitting den har til støvsuge i højden, altså til at fjerne spindelvæv i loftet med, hvilket er nødvendigt i ældre store huse på landet.
Højt oppe.jpeg
Jeg tænker også, at da jeg er ved at blive lidt ældre nu (faktisk gammel, påstår mine ‘onde’ børnebørn :), så vil det være rart at kunne snuppe bare halvdelen af huset af gangen, hvilket vil være nemmere, når man bare lige kan tage støvsugeren klar til brug når man har lyst og ikke skal bekymre sig om at slæbe ledninger rundt osv.

https://shopping.coop.dk/vare/dyson-led ... paid=21319

Her er test resultaterne:

https://forbrugsguiden.dk/ledningsfri-stoevsuger-test/

pendec

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af pendec »

Coop er godt nok billigst, hvis man er medlem men hvis du er usikker, så skal den vist sendes retur, og ikke bare afleveres i butikken?

Er det så ikke bedre at besøge elgiganten og købe den til 2999,- og få 30 dages prøvetid oveni? Så kan du jo vælge at prøve en anden model hvis det alligevel ikke er dig.

Ved ikke om disse er så smarte men dyson er klart den mange vælger. Jeg har selv almindelig poseløs miele her, den er jeg tilfreds med.

Ville da sikkert prøve dyson næste gang, min gamle trådløse electrolux er ikke super god men er også mange år gammel. og den kostede kun 900kr.
Så jeg ville prøve den og vurdere om den er pengene værd, eller om den skal være et nummer større.

Glem ikke black friday er tæt på, og disse dyson falder ofte på tilbud, så prishistorikken på pricerunner, der har den flere gange været nede i 2400,-
https://www.pricerunner.dk/pl/19-315781 ... ign-Priser
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Torpet »

Flot informativt indlæg, pendec, alt tages til efterretning. Både Elgiganten og Black Friday værd at notere sig. Tak
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Zarge »

Jeg har en "gammel" v6 og eneste anke er at batteritiden ikke er fantastisk, men det er vist blevet langt bedre i de nye modeller...
Jeg har en "almindelig" poseløs, Electrolux tror jeg, støvsuger som bliver fundet frem når hele huset skal ha en tur, mest fordi min Dyson er lidt hård ved øerne i længden...
Jeg har så erhvervet mig et nyt mundstykke (fluffy) med en stor aktiv rulle, den er en stor forbedring i forhold til den almindelige
pendec

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af pendec »

Der gik sgu ikke mange dage :)

https://www.power.dk/hus-og-fritid/stoe ... /p-616421/

2499,- Så må du se og komme ind og bestille, så du kan afprøve den i 30 dage, 500kr sparet er da en god gevinst så hurtigt.

Bemærk: kun Weekend pris

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Torpet »

Så har jeg bestilt een, den bliver leveret gratis (altså fragten er gratis) til Holeby Dagli’Brugs i løbet af få dage. Prisen 2499.

Tak for din bevågenhed :)
pendec

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af pendec »

Du er velkommen!

Jeg holder ofte øje med weekend tilbud hos de 2 elektronik kæder, det sker de er billige. og så var den jo lige oppe og vende.

Skal den retur, så er der ikke længere til Power i nyk. falster end de næste 30 dage den testes i.
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Torpet »

I disse tider, hvor der tales så meget om stress, så kan man hvis ikke beskylde Power for at blive overanstrengt.

Denne ordre var placeret d. 20.09.19 og status i dag, 19 dage senere, er at de er ved at pakke den på lageret!
Power.jpeg
Nu kan der nemt have være problemer for dem, det skal man jo lige tage højde for, men det skal lige bemærkes, at da jeg bestilte havde de faktisk flere på lager stod der, men de var så ikke indpakket, formoder jeg :)

Jeg fik ikke nogen oplysning om senere levering. Så sendte jeg en email til dem da der var gået 11 dage, men uden at få noget svar. Well, jeg gentog så denne forespørgsel per email 3 dage i træk og fik så endelig en kort besked:
------------
Hej Jens !
Vi har behandlet din henvendelse CS1077732 med følgende oplysninger:

Indhold:
Mange tak for din mail. Jeg kan se denne er pakket på lageret, og gjort klar til afsendelse, og bliver leveret indenfor et par dage til dig. Vi har desværre haft uforudsete forsinkelser af denne model. God dag :)

Behandlet: 2019-10-09 13:12:34 CEST

----------------
Det bliver spændende at opleve, hvor længe det så tager fra lageret til fragtafdelingen. Det betyder selvsagt ikke så meget med en støvsuger, men jeg ville nødigt skulle vente så længe på en reservedel til f.eks. vores pillefyr.

Til sammenligning bestilte jeg samme dag flere ting fra Harald Nyborg, de kom næste dag og samme hurtige levering yder f.eks. Hedestoker (men lidt dyr i fragt), så det kan godt lade sig gøre.

Men hvis eller når Amazon kommer til Danmark, måske allerede næste år, så sker der store ændringer for de der vil overleve på nettet. Lave priser og dag-til-dags levering bliver et problem for de der leverer for sløvt.

Det er tydeligt at flere internet shops allerede er ved at gardere sig med lave fragtpriser (Onkel Harald tager bare 25 kr. inkl. moms til pakkeshop) og meget hurtig levering. Fragtpriserne er ofte mindre end det vil koste een i benzin at køre til den fysiske shop.

Der foregår helt klart en hård kamp, ikke bare for at overleve som en fysisk shop, men også netshops skal være effektive for at overleve.

Jeg købte også lige nogle dørklokker fra Homeshop.dk, hvor jeg have fundet nogle der bare sættes ind i en stikkontakt. Jeg er blevet træt af de trådløse på batterier. Prisen var bare kr 101 per stk med gratis fragt og dag til dag levering til pakkeshop. Det bedste er så, at de virker super godt, kraftig tone (25 toner at vælge imellem), så det var er godt køb. Købte først bare to, men de var så gode og billige, så jeg har lige bestilt to mere til bagdøre. Hvordan de kan overleve med de priser er lidt af en gåde?

Hele denne udvikling er både smart og lidt trist, da jeg langt foretrækker at handle i de lokale butikker.

Update: mens jeg har siddet og leget med dette indlæg, kom der lige nu en email fra Power med en faktura, hvilket betyder de nu trækker beløbet fra min konto, hvilket de fleste først gør, når varen faktisk er gået til fragtmanden. Så det ser lidt lysere ud :)
pendec

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af pendec »

Det er da godt de 30 dage, gælder fra du får pakken i hånden og ikke bestillingsdatoen :)

Godt at de får den afsted, har ikke selv oplever power være så ringe, udover betalt porto, hvor andre(elgiganten) kan gøre det gratis men så henter jeg ofte i butik nu, så er det problem jo væk.
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Ledningsfri støvsuger

Indlæg af Torpet »

Jeg kan godt selv lide, når der meldes tilbage, hvordan en sag så er gået. Faktisk syntes jeg det er lidt tarveligt, når der ikke tilbagemeldes hvoran en sag er afsluttet, specielt når der er givet gode råd, så her er en update:

Så ankom min Dyson batteridrevet støvsuger. Nu skal dette jo ikke være at opfatte som en reklame, for jeg har ikke nogen anden ledningsfri støvsuger at sammenligne med. Men denne ret lette maskine er en dejlig oplevelse. Meget smart og effektiv, alle de mange tilbehør-ting klikkes på en solid og nem måde på plads, så altså ikke noget med rør der sider løst. Godt lavet. Ingen spinkle sager her. Dyson har vist altid været kendt for kvalitet?

Selve materialet den er lavet af er kraftig plastic, føles meget glat og uden skarpe kanter. Selve snavs-beholderen er gennemsigtig og simpel at tømme. De forskellige filter og rullen til tæpperensning aftages nemt og alt kan vaskes med bare koldt vand. Opladningen foregår uhindret gennem ophæng og man kan følge både opladning, hvor meget det er opladet og ligeledes hvor meget man bruger under støvsugningen, ved små lys.

Fordi den er så nem bare lige snuppe, uden at skulle slæbe en ledning rundt, så bruger jeg den faktisk hver dag (flere gange) eet eller andet sted i huset. Måske bare døde insekter i en vindueskarm eller lidt snavs slæbt ind i entreen. Også lige en omgang sugen op af snavs efter udskifning af en utæt radiator (noget jeg aldrig havde prøvet før, men det gik fint, lærte her, at man godt kan tømme bare en kelt radiator for vand, uden at tømme hele anlægget).

Så ja, jeg syntes de penge er ret godt givet ud, jeg tror jeg bliver rigtig glad for den, så glad så de 2 almindelige støvsugere jeg har ryger op på loftet. Måske den ene bare skal ud i garagen og reserveres for bilens rensning.

Den er så kraftig, så jeg bruger den faktisk bare på 1/2 styrke. Det betyder vist så også at dens batteri egentlig ikke skal oplades ret ofte. Faktisk kører jeg stadigvæk på første opladning. Man kan slå opladningen fra i ophænget. Jeg glæder mig stadigvæk over ikke at have en ledning og forlængerledning at rode med, når jeg sætter den på plads på væggen.

Så den sløve levering er tilgivet, jeg fik jo så også en 500 kr rabat, alt tæller (flere drinks :)

Cheers og god søndag
Jens

Besvar