Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Beklædning garage

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
skrot1

Re: Beklædning garage

Indlæg af skrot1 » 29 jan 2019 07:39

Fin projekt, og heldigt at finde dem til de penge, hardieplank er også med i overvejelserne. Tak for input:)


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Beklædning garage

Indlæg af Torpet » 29 jan 2019 09:06

PS glemte lige at advare dig om at der sælges nogle billige udgaver, som kun er 8mm tykke. Dem jeg har brugt er 10mm tykke. Jeg tror forskellen betyder ret meget. Hvis du ikke bruger de ret dyre 'rigtige' skruer, skal du også bemærke at hovederne på skruerne er ret brede.

skrot1

Re: Beklædning garage

Indlæg af skrot1 » 29 jan 2019 09:15

Torpet skrev:
29 jan 2019 09:06
PS glemte lige at advare dig om at der sælges nogle billige udgaver, som kun er 8mm tykke. Dem jeg har brugt er 10mm tykke. Jeg tror forskellen betyder ret meget. Hvis du ikke bruger de ret dyre 'rigtige' skruer, skal du også bemærke at hovederne på skruerne er ret brede.
Er opmærksom på tykkelsen, men tak for oplysningen:) havde fået det af vide af flere,

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Beklædning garage

Indlæg af Centrifugal » 30 jan 2019 10:45

Der er to typer skruer - en med lille hoved til skjult montering og en med stort hoved til synlig montering. Det bliver klart flottest med skjult montering.
Det kan klart anbefales at bruge de rigtige skruer, der består af en bore-spids, en alm skrue del og en speciel del før hovedet, som gør at plankerne kan bevæge sig lidt ved forskellige temperaturer.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.


Besvar