Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
pendec

Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Indlæg af pendec » 28 nov 2018 16:25

Jeg har lige set min Link CC opdatere firmware(4.2.1355), og nu er der en aktivering af Amazon Alexa på plads. Desværre findes der ikke en skill på amazon, og der er ikke en manual omkring opdateringer på plads på Danfoss egen side endnu.

Det er dog spændende nok, hvis man nu også kan bruge Alexa, så skal de bare få Google Home Assistent support på et tidspunkt.


Brugeravatar
ebea
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23 nov 2009 23:01
Mit fyr: BAXI 1.5
Areal: 191
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: 16

Re: Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Indlæg af ebea » 05 jan 2019 21:38

Har været væk fra Stoker Pro i laaang tid. Men var inde og kigge idag, og så dit indlæg omkring Danfoss, og Alexa, og du spørger omkring Skills.
Hvis du har en Amazon Dot (eller andet), kan du jo blot bruge kommandoer som du gør med alt andet, gennem Alexa.
De rum som du har opsat i din danfoss CC controller (App), vil reagere hvis du beder f.eks. om at få skruet op, eller ned for temperaturen. Så det er egentlig lige ud ad Landevejen.
Og ja, der kommer nok inden alt for længe, en version til Google også. Alt andet, ville jo være til grin! Google har lige som overtaget markedet her i DK, så jeg forstår egentlig ikke Danfoss, og SmartHome, andet end at de stadig er utrolig langsomme med at komme med nye funktioner til systemet.

pendec

Re: Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Indlæg af pendec » 05 jan 2019 22:25

Alexa skal dog kende Danfoss Link CC, så indtil videre er den jo ikke associeret med min konto, on skill findes ikke på Alexa ;(

pendec

Re: Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Indlæg af pendec » 05 jan 2019 23:46

Nå, nu testede jeg og jo, nu kan jeg linke min LinkCC med Alexa :) Så er alt jo fint, må afprøve dens funktioner nu.

Brugeravatar
ebea
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23 nov 2009 23:01
Mit fyr: BAXI 1.5
Areal: 191
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: 16

Re: Danfoss link CC, ny firmware , nu med Alexa support

Indlæg af ebea » 06 jan 2019 07:40

Ja, du connecter igennem din CC controller med Alexa ;-) Og det virker fint nok, med at regulere på rumtemperaturer. Men du kan blot ikke indstille ting som er relateret til selve Controlleren.


Besvar