Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indvendig væg i multiblokke

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Aosis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03 nov 2016 18:26
Givet likes: 2 gange

Indvendig væg i multiblokke

Indlæg af Aosis » 10 nov 2018 21:18

Hej Stokerpro

Jeg skal bygge/ændre en eksisterende ikke bærende væg mellem værksted og stald, der idag står opført i 10cm træskillet+iso og beklædt med gips på begge sider. Vi vil pille gipsen ned på den kolde stald side og istedet opføre ydervæggen i 10cm multiblokke/gasbeton som alligevel står og fylder blandt paller med træpiller.
Værkstedet er ca. 50m2 hulmursisoleret og ca. 150mm på loftet, og vi holder min. 10 grader c derude med en lille 6kw kalorifere vi naturligvis kan give lidt rebecca hvis der skal være hyggeligt. Jeg ved ikke om der er isoleret nedad under betongulv, men tror bare det er lagt på brokker/grus.

Vil spørge om jeg skal bekymre mig om kuldebro gennem betongulv mellem den kolde stald og 'lunere' værksted og hvordan jeg så bør fundamentere gasbetonvæggen?
Skal jeg bare sætte mure/lime gasbetonen direkte op fra betondæk eller bør jeg bryde de to gulve ved f.eks at sætte en række lecablokke? Som i kan se på billede er gulvet pt mere eller mindre brudt her alligevel, så noget skal der ske. Ville egenligt bare støbe gulvet 'færdigt' og bygge på det, men er sku kommet i tvivl
DSC_0957.JPG


skrot1

Re: Indvendig væg i multiblokke

Indlæg af skrot1 » 10 nov 2018 21:26

Du limer bare blokkene direkte på gulvet, gasbeton isolerer ca 1/4 af glasuld eller stenuld....så ingen kuldebro mvh. Mureren

skrot1

Re: Indvendig væg i multiblokke

Indlæg af skrot1 » 10 nov 2018 22:03

Og hvis du vil gøre det ekstra godt, bryder du gulvet med 3 cm pylostyren( flaming) på den kolde side af muren.

Aosis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 03 nov 2016 18:26
Givet likes: 2 gange

Re: Indvendig væg i multiblokke

Indlæg af Aosis » 11 nov 2018 05:54

skrot1 skrev:
10 nov 2018 22:03
Og hvis du vil gøre det ekstra godt, bryder du gulvet med 3 cm pylostyren( flaming) på den kolde side af muren.
Jeg var faktisk ca halvvejs med at hælde beton i hullerne, da jeg kom til at tænke på om det ville være smart at 'afkoble' de to gulve fra hinanden. Så hvis det flamingo ikke gør den store forskel i forhold til fugt, kuldebro og såen i praksis, vil jeg undlade det. Ellers kan det måske laves på efterkant en dag :great:

skrot1

Re: Indvendig væg i multiblokke

Indlæg af skrot1 » 11 nov 2018 09:52

Aosis skrev:
11 nov 2018 05:54
Jeg var faktisk ca halvvejs med at hælde beton i hullerne, da jeg kom til at tænke på om det ville være smart at 'afkoble' de to gulve fra hinanden. Så hvis det flamingo ikke gør den store forskel i forhold til fugt, kuldebro og såen i praksis, vil jeg undlade det. Ellers kan det måske laves på efterkant en dag :great:
Nemlig


Besvar