Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

radiator dunk, igen, igen

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pendec » 13 nov 2018 08:58

Præcis, mærkeligt, og lige nu lider jeg med 24(25 på den ene, lige nu) grader målinger i de 2 rum som er påvirket. Så får man en rolig nat i det mindste.

Jeg vil prøve det, og vender tilbage med både dunk test på de andre 2 radiatorer på anden streng, og stift aftagning på de 2 som dunker.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pelle » 13 nov 2018 09:46

jeg er ved at bilde dig noget ind. Undskyld. Du skal ikke skrue pakdåsen ud. . Du skal tage termostaten af og trække nålen ud med en tang. Smøre den og sætte den i igen. det er sådan set bare det. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

pendec

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pendec » 13 nov 2018 10:53

Tak, det fik jeg prøvet. Da jeg trak stift ud, så stod den ene termostat i en lang strøm af vand, den anden dryppede, igennem stiftens hul.

Nogen god forklaring eller normalt?

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pelle » 13 nov 2018 17:21

Glem lige det sidste jeg skrev. :oops: Du skal have pakdåsen skruet ud for at få stiften ud. Stiften trykkes af termostat ind mod en tap i ventilen. bag den tap sidder der en fjeder. Når stiften trykker mod tappen åbner ventilen. Fjeder presser tap tilbage og ventilen lukker. Den tap må være gå ud af stilling inde i ventilen, for der skal ikke komme vand ud når du tager pakdåse med stift af.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af thy » 13 nov 2018 17:44

pelle skrev:
13 nov 2018 17:21
Glem lige det sidste jeg skrev. :oops: Du skal have pakdåsen skruet ud for at få stiften ud. Stiften trykkes af termostat ind mod en tap i ventilen. bag den tap sidder der en fjeder. Når stiften trykker mod tappen åbner ventilen. Fjeder presser tap tilbage og ventilen lukker. Den tap må være gå ud af stilling inde i ventilen, for der skal ikke komme vand ud når du tager pakdåse med stift af.
nemlig..

bare for roens skyld fra slukket radiator der åbnes bliver den varm ved termostaten før returen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af BWJ » 13 nov 2018 20:35

Kender nogen ordsproget "Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet." :lol:

Følger spændt udviklingen :shock:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pendec » 14 nov 2018 17:41

Jeg har rullet tilbage :) Nu sidder Danfoss termostater på igen, har vist fået løst det med de står åben når den skal være lukket.
Det kan ståhamre lidt i det ene rum, men jeg må udsætte at pille pakdåse helt af på den ene, og checke fjeder delen, for den er helt klart defekt, 3 ud af 4 dryppe kun når stift tages ud, så den er defekt.

@BWJ
Forsøger du at sige at @mgmone ikke kan sit arbejde?

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af BWJ » 14 nov 2018 19:45

pendec skrev:
14 nov 2018 17:41
Jeg har rullet tilbage :) Nu sidder Danfoss termostater på igen, har vist fået løst det med de står åben når den skal være lukket.
Det kan ståhamre lidt i det ene rum, men jeg må udsætte at pille pakdåse helt af på den ene, og checke fjeder delen, for den er helt klart defekt, 3 ud af 4 dryppe kun når stift tages ud, så den er defekt.

@BWJ
Forsøger du at sige at @mgmone ikke kan sit arbejde?
Nu har jeg ingen idé om, hvem @mgmone er, så jeg er ikke helt med på hvad du spørger om ? :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af pendec » 14 nov 2018 20:44

BWJ skrev:
14 nov 2018 19:45
Nu har jeg ingen idé om, hvem @mgmone er, så jeg er ikke helt med på hvad du spørger om ? :wink:
Så skal du måske uddybe din bemærkning, som ikke giver mening før du forklarer hvorfor du mener sagen er ligetil, og installation er forkert som du først antog, som jeg altså tvivler på, når den har fungeret i 13 år, og cirka de 3 sidste har været med disse termostat fejl. som vel bare er fjeder ved radiator som er defekt, som har læst mig til på andre sider, den er bare ikke så let at skifte som pakdåsen er.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: radiator dunk, igen, igen

Indlæg af Troldmand. » 14 nov 2018 20:55

Lyt nu til dem, der skriver, der er bytte om på fremløb og retur på radiatorerne!


Besvar