Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Advokat i forbindelse med hus køb ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Advokat i forbindelse med hus køb ?

Indlæg af HR LUCCA » 08 sep 2018 15:56

Torpet skrev:
08 sep 2018 14:30
Selve tinglysningen af ejendommen klares over nettet gennem tinglysning.dk, noget du nemt selv klare. Udgiften her er kun selve stempelafgiften.

https://www.tinglysning.dk/tinglysning/ ... page.xhtml

Tinglysning.jpeg

Sidste ejendom jeg købte på en tvangsauktion brugte jeg hverken ejendomsmægler eller sagfører til. Selv aflysningen af gæld klares over nettet og din NemID, du underskriver også bare med dit NemID. Der bruges ikke engang noget fysisk skøde mere, det hele ligger på nettet. Det tog kun et par dage at få alt på plads og godkendt.

Dokumenter der skal bruges uploader man ligeledes bare, det er ret smart og nemt. Sagførerne bruger selvsagt også bare dette til deres arbejde. De behøver ikke engang at udfærdige et skøde mere. Tinglysningskontoret bruger vist det gamle skøde, som udgangspunkt og samkører det så med de dokumenter du tilføjer. Alle kan bare samtykke og undeskrive digitalt med deres NemID, ingen behøver at mødes og ingen behøver at se noget håndfast. Du kan så download en kopi af skødet bagefter, hvis du gerne vil have et hardcopy at se på.

Husk dog at du selv skal afmelde evt gæld på ejendommen selv og få et frigørelse brev fra lånegiverne. Igen bare et dokument du uploader, ret simpelt og effektivt. Jeg havde 8 gældposter der skulle afmeldes, der ialt var på 970.000 kr., men det hele foregik ret smertefrit og hurtigt. Smertefrit for mig, men næppe for de der tabte deres penge.

På tinglysning.dk var der også forklarende videos til det hele og man kunne lave en prøve registrering for ligesom at sikre sig, at man udførte det hele rigtigt. Se her:

https://www.youtube.com/results?search_ ... vejledning

Tænkte bare at når du køber et billigt hus, så er det rart at spare lidt penge, specielt når de udgifter faktisk ret nemt kan spares.
Alt det slipper jeg for , det klare ejendomsmægler , men vil da lige lure på youtube om han gør det rigtigt icon_cheesygrin.gif


Besvar