Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brøndpumpe - alarm og styring

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Brøndpumpe - alarm og styring

Indlæg af JFinderup » 11 aug 2018 12:21

Nogen der kender noget til en Danfoss pumpestyring/overvågning?

Jeg har et hus hvor vores samlebrønd til kloakken er lavere end den kommunale kloak grundet kælder. Der er så en dykpumpe der pumper det sorte spildevand over i det kommunale kloaksystem.

Systemet fungerer OK men jeg har ingen dokumentation. Nogle der ligger inde med det til den Danfoss styring?

Mit problem er at overfyldnings lampen nu lyser konstant selvom brønden tømmes som den skal. Jeg havde service mand ud og se på det. Pumpe og tænd/sluk virker fint men han fik stød på overfyldnings føleren!

Det ser ud til pumpestrøm og styringsstrøm (tænd/sluk) kører på egen tavle men overfyldningsalarm kører på husets tavle – dog på sin egen gruppe. Er det normalt at det deles på den måde? Det mente servicemanden ikke og han ville ikke gøre mere før en elektriker så på hele anlægget.

På en måde syntes jeg som lægmand at det virke logisk at alarmen ikke kører på pumpetavlen, fordi jeg ellers ikke opdage at brønden er fyldt hvis pumpesikringen er gået. … i hvert fald ikke før det blev ubehageligt ;o)

Han mente nu logikken er at alt kører på pumpetavlen – også alarmen. Nu ser han flere anlæg end jeg gør, men jeg er stadig usikker.

Mens jeg så venter på elektrikeren, vil jeg spørge ud her i forummet, da jeg tænker der er andre her som har et lignende setup.


1. Hvordan er jeres overfyldningsalarm sat op? På pumpetavle eller husets/gårdens tavle?
2. Nogen der har noget dokumentation på Danfoss styringen? Google har ikke hjulpet mig endnu.

På forhånd tak og nyd weekenden
PumpeTavle.jpeg
PumpeStyring.jpeg
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar