Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ismaskine i SideBySide (amerikaner) køleskab - råd og erfaringer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Ismaskine i SideBySide (amerikaner) køleskab - råd og erfaringer

Indlæg af JFinderup » 27 jul 2018 14:54

Laver lige en ny tråd på denne for ikke at støje i tråden Aquastop på opvaskemaskine

Sidste indlæg fra Pendec
"Dette er jo nok fine råd, og jeg har også en ikke tilsluttet sidebyside løsning, og ikke fået slangen på endnu. Jeg går selv og smider is terninger ind i boksen :) Det virker egentlig også, og så ved jeg isen er frisk nok.

Som jeg har set den køre her, så fylder den en ordentlig skål op med is, og for mig ville det tage rigtig lang tid at tømme, så dette er hvorfor jeg tøver lidt, hvis bare man kunne sætte antal den skulle have klar."
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Ismaskine i SideBySide (amerikaner) køleskab - råd og erfaringer

Indlæg af JFinderup » 27 jul 2018 15:05

Den laver en god potion - 6 af gangen her - og fylder op. Det bliver nok det samme med friskheden hvis man lader køleskabet lave arbejdet eller har dem i isterningposer i længere tid.
Jeg har valgt ikke at sætte filteret på vandet - siden det ikke er nødvendigt her i DK - Og det fremgår heller ikke af nogen dansk vejledning at det skal på.
Jeg prøvede først at montere det men syntes det var en svag/usikker forbindelse som let kunne blive utæt. Jeg fandt så ud af hvad nye koster og tænkte at det ikke tilfører nogen værdi med det drikkevand vi har her. (med mindre det er kommet baglæns fra en opvaskemakine ;o)
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

pendec

Re: Ismaskine i SideBySide (amerikaner) køleskab - råd og erfaringer

Indlæg af pendec » 28 jul 2018 13:17

Filter er ikke til brug i Danmark, vi har allerede rigtig rent vand, mener det var samsung support eller en forretning som forklarede det, da min fætter manglede nyt, og så kunne spare det, når det var unødvendigt.

Det med is poser, synes jeg er fint, der er 10 - 12 terninger, i mit samsung sidebyside får jeg vel 30-40 terninger og i mange sjove størrelser synes jeg og alt for mange i forhold til mit ugentlige forbrug. Det kølige vand den kan levere ved siden af er smart men igen, så rækker min sodastream på flasker også der til et ugentlig nat forbrug. (nat flasker, om dagen er det dåse vand)

Jeg synes den anden tråd indikerede at du ikke skal bekymre dig om snavset vand tilbage i køleskabet, så heldigvis for det.
Måske er det bare slangen som er ny, og måske ikke helt så godkendt som den burde og skal skylles, hvis den nogengange giver den dårlige smag?

Nu ved jeg ikke om det er et Samsung, og næste hvordan skålen ser ud i dit men her er den ca. 10x20cm og den producerer isterninger indtil den skål er fyldt, og jeg har set det samme hos min fætter, så det er altså til en amerikansk svedende familie med daglig stor forbrug, og ikke en single som bruger 4 terninger om dagen. :) Så kan min pose følge godt med der. Selvom det oprindelig jo ikke var sådan jeg tænkte det skulle bruges.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Ismaskine i SideBySide (amerikaner) køleskab - råd og erfaringer

Indlæg af JFinderup » 28 jul 2018 13:37

Det er et LG jeg har og det passer meget godt med ca. 6 isterninger hver 2 time ish - gætter på 40 om dagen.
Det er OK til 2 voksne og en teenager.
Afsmagen er væk - om det er den ekstra skylning af røret eller kontralventil på opvask må højere magter vide noget om.
Det er egentlig synd at filtrene følger med på det danske marked, når det ikke er nødvendigt ... og måske på kant af loven. Det vildleder i hvertfald den alm. forbruger.
Tror stadig der skal investeres i et Auqa stop for at sikre utilsigtet meget vand i køkkenet hvis noget svigter, f.eks. ved ferie.
Det bliver denne https://www.hvidevaredele.dk/shop/water ... 6452p.html
Den kan også monteres direkte på aftapningshanen hvor køleskabet er tilsluttet.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar