Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

lidt mærkeligt problem med blandingsbatteri på badeværelse

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
pendec

lidt mærkeligt problem med blandingsbatteri på badeværelse

Indlæg af pendec » 02 jun 2018 15:29

Hej,

Jeg har i længere tid observeret at der kommer sådanne tryk med vand igennem blandingsbatteri på badeværelset, det drypper lidt mere end det burde til tider, og man kan næsten så og høre at det er så om nogen skruer op for vandet i 1/2 sekund og så løbet bruseren altså lidt.

Er det tryk fra varmtvandsbeholder, som viser sig på bruser på badeværelset? Hvorfor klarer håndvasken sig så helt fint derude? Køkkenvasken har heller ikke dette problem.

Nogen som har viden eller erfaring her? Jeg har prøvet at rense blandingsbatteri citronsyre, skiftet pakninger osv.

På forhånd tak! :)


TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: lidt mærkeligt problem med blandingsbatteri på badeværelse

Indlæg af TOTAL » 06 jun 2018 13:53

Vi havde samme problem med vores for et par måneder siden. Vores brummede helt vildt når den ikke kunne modstå trykket mere, og der løb så vand ud.
Det var en fjeder i batteriet som var blevet for slap, og kunne ikke holde imod trykket mere, så det endte med vi skiftede hele bruseren da den var gammel.

Jeg prøvede også at rense i eddike, skifte pakninger osv, men det hjalp indenting.
Vaillant varmepumpe

pendec

Re: lidt mærkeligt problem med blandingsbatteri på badeværelse

Indlæg af pendec » 06 jun 2018 21:21

Det ser nu ellers ikke grimt ud men tak for hjælpen, jeg vil ud og opsøge et godt tilbud på et nyt blandingsbatteri.


Besvar