Fjerne alger på tag

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Fjerne alger på tag

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 26 maj 2018 23:34 De havde ikke nilfisk tagrens på lager, så jeg valgte din anbefaling.

Nu er problemet hvordan jeg vurderer for lidt / for meget som blanding når flasken sidder direkte på højtryksrenseren, så er det jo også et mix af vand og rensemiddel? Blander du vand i den lille flaske med væsken eller?
Jeg blander lidt kraftigere blanding end foreskrevet på dunken, fylder det i en sprøjte https://www.bauhaus.dk/tryksprojte-5-l- ... lsrc=aw.ds og kan nå hele taget fra tagvinduer og stige.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Fjerne alger på tag

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 27 maj 2018 19:18 Jeg blander lidt kraftigere blanding end foreskrevet på dunken, fylder det i en sprøjte https://www.bauhaus.dk/tryksprojte-5-l- ... lsrc=aw.ds og kan nå hele taget fra tagvinduer og stige.
Ok, jeg vil smide det i højtryksrenser, da jeg har flere meter til toppen og kan ikke komme derop sådan lige.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Fjerne alger på tag

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 27 maj 2018 19:55 Ok, jeg vil smide det i højtryksrenser, da jeg har flere meter til toppen og kan ikke komme derop sådan lige.
Kunne du så ikke blande i ex. 50 ltr dunk, og lade højtrykstenser selv suge herfra ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Fjerne alger på tag

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 27 maj 2018 20:28 Kunne du så ikke blande i ex. 50 ltr dunk, og lade højtrykstenser selv suge herfra ?
Det har jeg så ikke. Jeg har en stor swimming pool :)
pendec

Re: Fjerne alger på tag

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 27 maj 2018 20:28 Kunne du så ikke blande i ex. 50 ltr dunk, og lade højtrykstenser selv suge herfra ?
😀 nå det var vist ikke værre end du forklarede det . så ned i en spand og igang , troede man skulle bruge den lille flaske på nilfisk til det

Besvar