Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Væg der er ved at vælte?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Væg der er ved at vælte?

Indlæg af TOTAL » 22 jan 2018 14:46

Hej, jeg tænkte der nok var en masse håndværkere herinde, som evt kunne komme med lidt input til denne sag.

Vi købte et hus for snart 2 år siden, og der har siden vi har overtaget det, været skrukke/løse fliser på specielt det ene toilet. Jeg tænkte så, i sidste uge, at jeg lige ville tage de løse fliser ned, og sætte dem op igen. Men så snart jeg begyndte at fjerne fliser, kunne jeg godt se, der var noget galt.

Indervæggen er opbygget af elementer, som så vidt jeg kan se, er 60*240cm. Det er i et af disse elementer, vores væghængte toilet var monteret i. Der ser så ud til, at elementerne er knækket, ca i højden hvor toilettet sad, og den øverste 1/3 del af muren, hælder nu ud mod ydre væggen med 0,5cm.

Jeg kan ved ret let tryk rykke en smule med muren, specielt hvor elementerne er revnede, er der et stor stykke man kan rykke med.

Sagen er meldt til forsikringen, men de har nu 15 arbejdsdages svar tid, og jeg har sq svært ved at vente.

En murer jeg havde forbi, havde aldrig set et toilet monteret på den måde, det er et gammelt ifo aqua væghængt toilet fra ca 89 gætter jeg på.

Hvad er jeres input til det? Tror i forsikringen laver det? Og skal hele væggen ned? Jeg ved godt det er svært at vurdere ud fra et par billeder.
Vedhæftede filer
Skyggeliste.JPG
niveau forskel.JPG
bagside toilet.JPG
Vaillant varmepumpe


TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Væg der er ved at vælte?

Indlæg af TOTAL » 22 jan 2018 14:52

Lidt info til billederne:
Første billeder er at skyggelisten op imod loftet. Den gaber ret meget her, som det eneste sted i huset.
Andet billedet er fra øverste venstre hjørne af væggen, hvor man kan se hvor meget modulerne er rykket i forhold til hinanden.
Tredje billeder, er fra hvor toilettet sad, her kan ses flere revner i modulet, og det hele virker løst, kan skubbes med en finger
Vaillant varmepumpe

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Væg der er ved at vælte?

Indlæg af thermik » 22 jan 2018 18:02

Har du en ejerskifte forsikring i forbindelse med handlen ? er er evt. nævnt noget om revne osv i området hvor skaden er nu hvis der er nævnt noget tænker jeg ikke at du er dækket.

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Væg der er ved at vælte?

Indlæg af TOTAL » 22 jan 2018 18:47

Vi har en ejerskifte forsikring. Eneste notits i tilstands rapporten er, at der på dette toilet høre få skrukke fliser, men fuger er intakte.

Vi kæmper i øjeblikket med 2 andre skader, den ene har ejerskiften taget, men den anden, afventer vi at få den prøvet ved klagenævnet. Ham der har udarbejdet vores tilstands rapport, har desværre ikke haft brillerne med den dag...
Vaillant varmepumpe

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Væg der er ved at vælte?

Indlæg af TOTAL » 01 dec 2020 16:14

Faldt lige over denne, så i kan lige få en opdatering. Her 2 år efter, er vi endelig færdig for et par måneder siden. 120m2 har været rykket op, inkl vægge og lofter.Så 2 Nye badeværelse, og flere rum.

Forsikringen mener der har været for høj askeprocent i let betonen, og de derfor har udvidet og trukket sig mere sammen end de har kunne holde til. Og derfor ødelagt sig selv.

Positive er, at vi nu har lækker gulvvarme, og et halvt nyt hus :).
Vaillant varmepumpe


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Væg der er ved at vælte?

Indlæg af HR LUCCA » 01 dec 2020 16:39

Det er langt tid at vente, men godt forsikringen dækkede skaderne.


Besvar