Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kamera Overvågning v2

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 21 nov 2017 15:01

@lamborg
Din router har så POE mulighed, det er nok der spørges til, at den kan levere strøm til kamera? Jeg har selv set på en POE switch fra dlink til 600kr, hvis jeg skulle vælge at gå IP kamera vejen, så skal jeg bare have en 24/7 boks op at køre som kan trække den stream fra 4-5 kamera.
Kan du dreje kamera linse inden i disse dome's? Jeg tænker lidt på at den linse må pege en bestemt retning eller?

Der virker de andre kina sæt som en billigere løsning og min eksisterende har da virket i 5 år, og fanget nummerplader :) Udover at den også ser godt i dagslys.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af lamborg » 21 nov 2017 18:20

Åhhh jeg troede han mente om han skulle bruge en hardiskoptager. Nej jeg har ikke POE mulighed i router .Der er en POE switch med til kameraet . Du sætter rj 45 kabel i ud mod enheden og i den anden side er der power stik og Rj45 port til router.
Du kan dreje linsen ja men ikke fra Remote. Den er også knivskab om natten :-)
Software er gratis og fra Unifi vidio . Hvis du logger på deres hjemmeside er der link til div opsætning så kan du se hvordan det virker
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af Oldgaard » 21 nov 2017 20:20

Pendec Der er jo også muligheden, at brugen en fornuftig bærbar, sammen med Milestone`s gratis version, der kan være op til 8 kameraer på den ( så er server delen da billig ;) ) https://www.milestonesys.com/solutions/ ... -software/
Den software, kører sammen med de mest gængse ipkameraer, som er på markedet, og der er en fornuftig app til den (dog kommer den ikke op på siden af min fortrukne app til video ;) )

Så er det jo kun, kameraer og poeswtich du mangler.

Forslag ( ja er lidt farvet af at TVO, er en stor del af min dagligdag, så hælder gerne til mærker, som jeg kan stå inden for)

Kamera : https://ipcam-shop.dk/udendoers-12/hikv ... -poe-p1081 ( du har jo set prøven på et ældre 3 mp af denne ;) )
Switch : https://ipcam-shop.dk/switch-52/hikvisi ... itch-p1319
Alternativ, drop switchen og milestone og brug denne nvr : https://ipcam-shop.dk/4-kanaler-209/hik ... -poe-p1536
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 21 nov 2017 21:00

Jeg har dyrket de hikvision og synes de er spændende, ved dog ikke om jeg er klar til at bryde budgettet og betale så meget mere for den kvalitet, som ellers de er super populære for. Kan godt se man kan få eksplosions klare modeller, det siger vist da lidt om kvaliteten og målgruppen for nogle, selvom nogen kan lave bs selvom de laver det til super sikre formål.

Men hikvision er nu i søgelyset.

edit: Og jeg venter lige og ser om Black Friday ikke skulle gøre dem billigere at købe.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af Oldgaard » 21 nov 2017 21:34

Skal faktisk ind til en af vores leverandører i morgen aften, til fremvisning, af de nyeste kameraer på markedet, bla. thermiske kameraer, dog i en noget andet prisklasse, end den jeg linkede til ;) prøver da lige og se, om jeg ikke kan komme til at nuppe et par videofilm, af dem :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 21 nov 2017 22:05

Termisk kan vel dårligt bruges til genkendelse? Jeg har leget med termiske kamera , dog dårlig opløsning men det var ikke noget jeg ville spilde penge på til overvågning, det kan godt være det ser forskelle i varme udstråling men det er vist også alt, så ender tyven med at se meget rød ud i ansigtet :)

Måske kan du forklare hvor de vil bruge det eller kombo?


Besvar