Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kamera Overvågning v2

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 20 nov 2017 20:57

Der var allerede en ældre tråd om emnet men nu er vi i 2017 og jeg tænker der er sket en del på det område.

Jeg har idag en ældre sag med 3 kamera, tilsluttet via kabler , de har dog ældre kamera på 576TVL mener jeg.

Nu er det nogle år senere, og jeg er faldet over dem her, kan dog ikke se TVL (antal scan linjer), de skulle dog være i 1080p og med 2Megapixel cmos som jeg læser det. Måske læser jeg forkert? Prisen er da i den rigtige ende, ca. 1100kr, jeg gav selv 3500,. for mit tidligere i en dansk butik, dog mange år siden.

https://www.aliexpress.com/item/ANNKE-1 ... 95046.html

Nogen som har lidt styr på det, og kan gennemskue om deres 1080p er ok til de 1100kr?


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af Oldgaard » 20 nov 2017 21:49

Prisen fejler øjensynligt ikke noget, men som jeg kan se det er det 3.6mm objektiv, tror desværre du vil blive ked af det, hos de fleste private, vil 2.8 passe bedre.
Det er hvad vi andre kalder turboHD kamera, jo du får da et bedre billede end med dine nuværende kameraer, ingen tvivl om det
Husk at der kommer moms og postgebyr oven i ;)

Mener vi har en stak analog kameraer ( nye) liggende i firmaet, kan da se om jeg kan nå forbi en af dagene, og se hvad de har af opløsning, kunne jo være jeg kan få chefen til at komme med en god pris på en 3-4 stykker ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 20 nov 2017 21:53

Oldgaard skrev:Det er hvad vi andre kalder turboHD kamera, jo du får da et bedre billede end med dine nuværende kameraer, ingen tvivl om det
Husk at der kommer moms og postgebyr oven i ;)
Pakken sendes fra Tysk afdeling, så det gør der ikke med den pakke. Ellers kan man klage, og så betaler aliexpress/sælger regningen hvis de skriver det sendes fra Tyskland, så sendes det derfra.

Jeg er da åben for alternative tilbud, for dansk er da bedst, men jeg synes stadig vi ligger over 3000kr for et sæt, det er så for de sæt som jeg synes ligner dem fra en OEM branded Alibaba sælger :)

Skal nok også nævnes at 2 af mine oprindelige kamera er udskiftet med nogle fra elektra.dk , da de gik i udu, og kun viste sort/hvid når de tændte.

pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 20 nov 2017 22:02

Oldgaard skrev:Prisen fejler øjensynligt ikke noget, men som jeg kan se det er det 3.6mm objektiv, tror desværre du vil blive ked af det, hos de fleste private, vil 2.8 passe bedre.
Har lige checket nogle youtube video, og jo, 3.6mm er lidt for tæt på, og 2.8 ville være bedre.
denne
Værd at bide mærke i , er denne er 4MP, og det jeg ville købe kun er 2MP på 4 kamera, og 3MP på 1 kamera.

Men kan jeg leve med zoom faktor hvis de kan det? 2 af dem jeg har nu, kan man zoom på (inde i kamera ikke i overvågning), så kan man elektronisk zoom selvom kvaliteten nok svækkes ved software zoom.

De nye bokse til overvågning lyder til at være en del bedre og hurtigere og med h264 så kan flere ugers video gemmes, og med en UPS på så kan jeg måske trække det længere uden strøm. Mangler kun min router med mobil netværk kommer på, så kan det køre helt uden strøm fra stikket i nogle minutter efter strøm nedbrud.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af Oldgaard » 20 nov 2017 22:17

Nu er jeg lidt fagidiot :) personligt, så syntes jeg du skulle bruge pengene på at komme ind i den digitale tidsalder og få sat ipkameraer op, der får du væsentlig bedre kvalitet, for lidt flere penge ;)

Digital zoom vil altid pixelere, men vil være markant bedre ved ip end analog
Smider lige en pb med et par billeder og forklaring på dem til dig ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 20 nov 2017 22:56

Oldgaard skrev:Nu er jeg lidt fagidiot :) personligt, så syntes jeg du skulle bruge pengene på at komme ind i den digitale tidsalder og få sat ipkameraer op, der får du væsentlig bedre kvalitet, for lidt flere penge ;)
Jeg har været uheldig med ipkamera , dog flere år tilbage, så derfor har jeg gået specifikt efter kabel løsningen, da jeg valgte sikkerheden frem for den trådløse alder, som desværre også krævede flere flaskehalse, som trådløs opsætning , dedikeret båndvidde, strøm når de ikke kørte POE, og så den balance mellem kvaliteten vs. båndbredde som de kamera måler på, så når man har 20-30meter mellem leddene , så begynder de at hoste, når jeg ikke punger ud for en stærk trådløs opsætning. Og sidst, så er trådløse kamera stadig forfærdelig dyre i fullHD, det vil jeg ikke sætte uden på huset :)

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af lamborg » 21 nov 2017 07:12

Jeg kører ubiquiti uvc g3 dome 1920x1080 og den er hammer skarp. Prisen er i den dyre ende men du kan kører direkte via din router til en PC og optage på den . Desuden kører den power over RJ45 kabel vis en lille konverter så du spare at trække strømkabel
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gILCvD_BwE
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af pendec » 21 nov 2017 09:42

lamborg skrev:Jeg kører ubiquiti uvc g3 dome 1920x1080 og den er hammer skarp. Prisen er i den dyre ende men du kan kører direkte via din router til en PC og optage på den . Desuden kører den power over RJ45 kabel vis en lille konverter så du spare at trække strømkabel
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gILCvD_BwE
Tak for forslaget, Oldgaard mener også jeg bør hoppe på ipkamera nu :)

Jeg vil gå lidt i tænkeboks og se hvor meget jeg vil strække mig, for ja, det skal på kabler og bruge POE hvis jeg skal have ip kamera.

Brugeravatar
Rakjaer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 06 jul 2017 10:25
Mit fyr: RTB 50kW + Atmos DC75SE
Areal: 800m2/ 4 boligenhed
Brændsel: Håndbrænde + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3310
Årligt forbrug: 95.000kW
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af Rakjaer » 21 nov 2017 12:33

lamborg skrev:Jeg kører ubiquiti uvc g3 dome 1920x1080 og den er hammer skarp. Prisen er i den dyre ende men du kan kører direkte via din router til en PC og optage på den . Desuden kører den power over RJ45 kabel vis en lille konverter så du spare at trække strømkabel
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gILCvD_BwE
Har selv overvejet et komplet system fra Ubiquiti. Hvad bruger du til at lave PoE?

Har i øvrigt skrevet dig en privat besked for lidt tid siden.
RTB 50kW + Atmos 75SE + 50m2 solfangeranlæg + 5000l akkumulering + 12kW solceller + 20kWh batteri
https://stokercloud.dk/v3/#/rakjaer/main-page

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kamera Overvågning v2

Indlæg af lamborg » 21 nov 2017 14:53

kameraet går i en router og trækker ip som min bærbare så finder .
Jeg kan ikke se du har sendt en PB . :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar