Valg af træsort til nyt gulv?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Henrik kri
Stoker I
Stoker I
6
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 maj 2017 10:13

Valg af træsort til nyt gulv?

Indlæg af Henrik kri »

Hej alle,

Jeg er i processen hvoraf jeg skal beslutte hvilken type af træsort, som jeg vil lægge i vores stue. Jeg er over, at forskellige sorter har hver deres fordele - og ulemper.. Ligeledes er jeg klar over, at man ikke må gå ned på kvalitet, men det kan være en dyr affære. Jeg læste om denne online byggeportal: Link fjernet men det er sgu lidt svært at se sig ud af valgmulighederne (der findes forbandet mange portaler).

Hvad er jeres erfaring/råd ift. valget, og hvad har i selv af trægulv?

På forhånd tak,
//Henrik

Redaktørgruppen har valgt at fjernet linket til boligportal. Umiddelbart kan vi ikke se en sammenhæng mellem bruger og ejer af boligportal men finder det lidt mistænkeligt at en ny bruger spørger ind til trægulve på et forum omkring pille/stokerfyr, og henviser til en nyoprettet boligportal.
Vi mener ikke at essensen af spørgsmålet mister sin værdi ved at fjerne linket - Brugeren kan sagtens få råd angående trægulve selv om linket er fjernet.

Lintz / Redaktør.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: Valg af træsort til nyt gulv?

Indlæg af Grevens »

... jeg har bambus ... det er i den meget hårde ende af skalaen, ( gran og fyr træ er i den bløde ende) kønt at se på, bæredygtigt hvis man går op i den slags ...
...
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Valg af træsort til nyt gulv?

Indlæg af Tom_AT »

Uanset træsort du må vælge, så vil jeg helt klart vælge et olieret gulv, frem for lakeret. Det er så meget nemmere at holde ved lige.

Besvar