Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye plastikvinduer - men hvilke?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Nye plastikvinduer - men hvilke?

Indlæg af triumph » 23 jan 2017 09:01

Knaldperlen skrev:Jeg kan ikke lade vær med at foreslå et fodt gammeldags trævindue. Køber man ordentlig kvalitet holder de snildt 10år inden de skal males første gang!

Og til en gammel bondegård passer træ altså bedre end plast.

Bor selv på en gammel gård. Her har vi storke vinduer kombineret med vrøgum vinduer. Malede lige glaslisterne mod syd for første gang i sommer. De har været monteret siden 2005
Jeg vil bare nævne at firmaer der engang var gode, ikke nødvendigvis er gode mere (Host, Baxi, Host... :wink: )
Jeg købte en havedør fra storke, fordi min kammerat der er tømmer, anbefalede den. Den blev vind og skæv inden for 3 måneder. Men der gik 8 måneder inden de kom og skiftede den. Den der blev sat i blev så skæv at den ikke kunne lukkes inden for 1 år. Men der var garantien iflg Storke udløbet!
Velfac har jo tidligere leveret fremragende vinduer, men er efter fabrikken flyttede til Polen, blevet rent lort. Endda lort der ikke kan skaffes dele til


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Nye plastikvinduer - men hvilke?

Indlæg af lamborg » 23 jan 2017 15:10

Storke vinduer hedder idag outline.dk og jeg har samme som oplevelse Triumph med to dobbelte terasse døre som jeg købte hos dem før de skiftede navn . De bandt så meget at de ikke kunne åbnes om vinteren og det på trods af at det skulle være rent kernetræ. Men det var et godt tilbud så jeg burde have lugtet at noget ikke stemte. jeg købte dem ikke direkte hos fabrikken og det firma jeg købte ved sendte en tømre forbi og kikke . Jeg fik ikke nye døre ud af det men han gav et fif om at det var muligt at sænke hænglser længere ind i karmen i begge sider . Han gjorde det ikke men efter jeg har gjort det er de bedre . ..
Jeg køber aldrig mere træ. Gider ikke det . Plast forbliver som det er men det er jo igen en smagssag .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Michlar
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21 jul 2014 19:59
Mit fyr: Scotte 16kw m. BS1016 +Atmos DC25 fastb.
Areal: 230(130 i grundplan)
Brændsel: piller og diverse træ
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: 25 - 35 kg.
Årligt forbrug: Gæt: 8-10 ton.
Geografisk sted: Morsø

Re: Nye plastikvinduer - men hvilke?

Indlæg af Michlar » 23 jan 2017 17:25

Tak for svar alle sammen. Var nede ved mine forældre, som fik sat nye vindues partier i deres udestue sidste år. Det var plastikvinduespartier fra Hvidbjerg Vinduer og med 3 lags glas..... Og tænk...jeg troede det var trævinduer, de havde fået I :) ...siden de så så flotte ud :) Så blev man så klog :)
Tror sørme det bliver fra Hvidbjerg Vinduer :)
Mvh.
Michael L.
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)

Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: Nye plastikvinduer - men hvilke?

Indlæg af Jens J » 09 mar 2017 19:01

Hej ved det er lidt gammel indlæg men hvidbjerg er klart at anbefale jeg har sat nogle stykker i af dem, de liger fuldstændig trævinduer, og åbner på samme måde, har aldrig helt forstået det med drejekip i et vindue, du ka. Få dem malet udv. I den farve der nu passer og den maling holder, det er ikke sådan noget indfarvet som bliver mat med tiden,


Besvar