Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt værkstedsgulv

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
skrot1

Re: Nyt værkstedsgulv

Indlæg af skrot1 » 16 jul 2016 19:50

Så lidt


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Nyt værkstedsgulv

Indlæg af Dunas » 16 jul 2016 20:03

madssakre skrev:Det lyder også som en god og rentabel løsning. Jeg tror jeg dropper klinker...

Har du fjernet tidligere slidlag eller havde du kun brug for at rense kemisk af?
Hvis kemisk rensning for oliepletter og hvad der ellers kan være spildt, hvad skal man så rense med?

Svummer du først med cementpasta?
Er 0.5 cm nok til at laget kan holde?
Nej, har ikke fjernet tidligere slidlag, har blot renset garagegulvet og derefter lagt ca. 0,5 cm let beton. Jeg har
ikke oliepletter på gulvet.
For over 1 år siden brugte jeg samme løsning lige foran garage porten, her havde jeg nogle relative dybe huller på
ca. 2-3 cm. Her lavede jeg nok knap 2 kvm med let beton, det holder stadigvæk den dag i dag, og ser pænt ud.
Snakkede med en murer og spurgte om, hvad han synes om den løsning jeg har lavet. Han sagde, at det nok skulle holde,
så længe det kun drejer sig om en bil i garagen, men ikke den bedste løsning. Han sagde også, som de andre skriver her inden,
fjern det øverste lag og læg 5 cm beton og slut af med epoxy gulvmaling. Jeg har bare valgt en billig løsning til omkring 750 kr,
og er tilfreds. Så kan det godt være, at jeg skal på den igen om 15-20 år, hvis jeg stadigvæk bor der.
Har også hørt, at der er nogle som ligger et tynd lag fliseklæber (også ca. 0,5 cm) på beton gulvet i garagen. Men det er et
svære materiale at arbejde med.

madssakre
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 300
Tilmeldt: 11 dec 2013 13:53
Mit fyr: BlackStar+ 16 kW
Areal: 240
Brændsel: piller
Givet likes: 144 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Nyt værkstedsgulv

Indlæg af madssakre » 16 jul 2016 20:12

Dunas skrev:Nej, har ikke fjernet tidligere slidlag, har blot renset garagegulvet og derefter lagt ca. 0,5 cm let beton. Jeg har
ikke oliepletter på gulvet.
For over 1 år siden brugte jeg samme løsning lige foran garage porten, her havde jeg nogle relative dybe huller på
ca. 2-3 cm. Her lavede jeg nok knap 2 kvm med let beton, det holder stadigvæk den dag i dag, og ser pænt ud.
Snakkede med en murer og spurgte om, hvad han synes om den løsning jeg har lavet. Han sagde, at det nok skulle holde,
så længe det kun drejer sig om en bil i garagen, men ikke den bedste løsning. Han sagde også, som de andre skriver her inden,
fjern det øverste lag og læg 5 cm beton og slut af med epoxy gulvmaling. Jeg har bare valgt en billig løsning til omkring 750 kr,
og er tilfreds. Så kan det godt være, at jeg skal på den igen om 15-20 år, hvis jeg stadigvæk bor der.
Har også hørt, at der er nogle som ligger et tynd lag fliseklæber (også ca. 0,5 cm) på beton gulvet i garagen. Men det er et
svære materiale at arbejde med.
OK. Så længe du er tilfreds er det jo det vigtigste. Og jeg har det også sådan at en tidshorisont på 15-20 år er ok. Din måde er stadig in mente hos mig ;-)


Besvar