Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kanon prisstigning på elregningen

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af pendec » 15 nov 2017 12:50

mattiassonne skrev:Hvornår på året gør du det ca? For er der ikke prisudsving på strømmen, og tricket må vel være at låse sig fast for 6 måneder på et introtilbud, netop når prisen er lavest, og bliver høj lige efter?
Man kan sjældent skifte hvert. 6 måned , da de fleste, ikke alle, selskaber her bindingsperioder på 6 måneder OG opsigelse på løbende måned + 1 måned, eller sidste hverdag i måned + 30 dage osv. Så man ender ofte med at være hos dem 2 måneder ekstra til fuld tarif, betale dette aconto, og så efterlade dem til fordel for nyt efter 8 måneder, og så venter man pænt på afregning og 1 aconto måned tilbage betalt hvis altså ens aconto dækker udgifterne til normal tarif.

Ikke at glemme de selskaber som glemmer ens opsigelse, som ikke tager imod telefonisk opsigelse selvom de siger det, eller på anden måde begynder at sige du ikke har opsagt det. Blue Energy er et af dem som engang havde tilbud og ringede til kunder og tryllebandt dem til et abonnement og så kunne de dårligt komme ud af det igen.

GNPower: Efter endt kontraktlængde kan kunden opsige samarbejdet løbende måned + 1 måned.
elektron: Køber kan derfor opsige Aftalen med et opsigelsesvarsel på løbende måned + 30 dage
Ok: med løbende måned + 30 dages varsel. Så sørger vi for at afmelde din elaftale


fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af fryseren » 15 nov 2017 14:15

mattiassonne skrev:Hvornår på året gør du det ca? For er der ikke prisudsving på strømmen, og tricket må vel være at låse sig fast for 6 måneder på et introtilbud, netop når prisen er lavest, og bliver høj lige efter?
ja, jeg skifter umiddelbart når intro tilbuddets bindingsperiode udløber, typisk 6 mdr.
Men hånden på hjertet, så smutter det nok en måned her og der hvor jeg så betaler normal takst.

pendec

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af pendec » 15 nov 2017 16:07

fryseren skrev:ja, jeg skifter umiddelbart når intro tilbuddets bindingsperiode udløber, typisk 6 mdr.
Men hånden på hjertet, så smutter det nok en måned her og der hvor jeg så betaler normal takst.
Det er vel mere betingelser som kræver 2 måneder mere, end at den smutter :) , du kommer ikke ud af 6 måneders binding uden løbende måned + 30 dage hos dem jeg har checket igennem tiden. OK var hurtigt nogle år tilbage med sådan aftaler, som i snit var dyrere når man fik de 2 måneder lagt oveni til fuld pris + abo.

pendec

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af pendec » 27 aug 2020 15:30

Så har jeg måtte skifte igen,igen. Fra at betale 1,65kr til fuld pris hos ewii, som bliver lidt over 2kr , det bliver meget når man nu bruger 500kWh+.
Så jeg håber at være hos modstrøm i 8 måneder ved næste hop, og svarer vel 175kr*6 og så fuld pris i 2 måneder før jeg fordufter til andet selskab.

Skal jeg lige nævne at det synes at være en trend, at de nu kræver man ikke har været kunde hos selskabet i 2 år nu ;( så lidt svære at hoppe rundt, men hvad gør man ikke for 1000kr i besparelse, hvis muligt. Der er vist nok selskaber til den 24 måneders karantæne kan undgås meget let.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af lamborg » 27 aug 2020 16:09

hej Pendec
Øhh jeg forstår ikke helt det du skriver er fingeren smuttet :-).
Hvis du bruger 500 kwh timer om året til 2 kr så er det 1000 kr og hvis du spare 1000 kr så er den nye pris jo = 0 kr :-).
Men 500 kwh om året svare jo også kun til to sterinlys så der nok noget jeg har svipset :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


pendec

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af pendec » 27 aug 2020 16:23

lamborg skrev:
27 aug 2020 16:09
hej Pendec
Øhh jeg forstår ikke helt det du skriver er fingeren smuttet :-).
Hvis du bruger 500 kwh timer om året til 2 kr så er det 1000 kr og hvis du spare 1000 kr så er den nye pris jo = 0 kr :-).
Men 500 kwh om året svare jo også kun til to sterinlys så der nok noget jeg har svipset :-)
Nej, jeg bruger 500kWh om måneden, så 500*0,35kr = 175kr og det sparer jeg så i 6 måneder, derefter smider de mig på et normalt abo, som er med pris på kWh omkring 35-45 øre/kWh , så jeg springer på el et par gange.
Min seneste Ewii regning på 800kr+ for et måned til intropris, altså 490kWh i forbrug, primært elbilen som begynder at rykke lidt der. Det var så sidste intropris måned, nu rykker de mig til 35øre+15kr i abo.

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af Pawgs » 28 aug 2020 18:19

Hvad med elforbundet? Er de ikke billige?

pendec

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af pendec » 28 aug 2020 18:28

Pawgs skrev:
28 aug 2020 18:19
Hvad med elforbundet? Er de ikke billige?
desværre, 18,75 øre er stadig dyrere end 0kr de første 6 måneder. Så de pakker aftalen godt ind selvom den koster fra dag 1.

"RABATAFTALEN
Billigste elselskab har for den rå elpris stillet med en fast pris på 18,75 øre/kWh (15 øre ekskl. moms) og 0 kr. i månedligt abonnement.

Efter fastprisperioden:

Efter udløb af fastprisperioden fortsætter et variabelt spotprodukt med 0 kr. i månedligt abonnement (normalt 348 kr. årligt), såfremt man ikke vælger andet. Man kan tilmelde sig nye forhandlingsrunder, så ofte man vil, også selvom man aktuelt er på et fastprisprodukt via vores fælles rabataftale, idet vi ikke tillader binding."

Det eneste de forsøger at garantere, er månedligt abonnement er gratis, som jo kun er en del af det dyre, når kWh også koster.

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af Pawgs » 29 aug 2020 08:57

Jeg troede egentlig at man hele tiden forsatte til deres forhandlede pris. Men ja det er dyrer end 0 kr i 6 måneder.
Vi benytter knap 4.000 kWh om året og havde overvejet at skifte til elforbundet når vi er færdige med at bygge om, men det kan godt være vi skal genoverveje det lidt.

Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Re: Kanon prisstigning på elregningen

Indlæg af Dinsol » 29 aug 2020 14:11

pendec skrev:
28 aug 2020 18:28
desværre, 18,75 øre er stadig dyrere end 0kr de første 6 måneder. Så de pakker aftalen godt ind selvom den koster fra dag 1.

"RABATAFTALEN
Billigste elselskab har for den rå elpris stillet med en fast pris på 18,75 øre/kWh (15 øre ekskl. moms) og 0 kr. i månedligt abonnement.

Efter fastprisperioden:

Efter udløb af fastprisperioden fortsætter et variabelt spotprodukt med 0 kr. i månedligt abonnement (normalt 348 kr. årligt), såfremt man ikke vælger andet. Man kan tilmelde sig nye forhandlingsrunder, så ofte man vil, også selvom man aktuelt er på et fastprisprodukt via vores fælles rabataftale, idet vi ikke tillader binding."

Det eneste de forsøger at garantere, er månedligt abonnement er gratis, som jo kun er en del af det dyre, når kWh også koster.
Du kunne også se på denne her https://teslaownersdenmark.dk
du betaler børsprisen (spotpris) + 1,5 øre for strøm + moms og + de afgifter, der nu måtte blive opkrævet. Der er ingen omkostninger til abonnement.
Dog 100 kr til teslaownersdenmark passiv medlemskab
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh


Besvar