Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af Hanefar76 » 18 nov 2018 16:35

pendec skrev:
18 nov 2018 09:43
Det er så rigtig billigt, for der kan min næsten sættes op imod den pris, og jeg smider 900kr+ :shock:
Det er helt vildt, med store prisforskelle. :shock:
Jeg skiftede skorstensfejer i år, da der var mange som sagde at ham vi skiftede til var. A halv pris af det vi gav før.
Og ja det var ca halv pris, og derved ingen skrupler over at skifte. :great:


pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 15 apr 2019 10:54

Så fik jeg endelig skiftet og haft besøg af ny skorstensfejer.

I forhold til mine 930kr pr. gang, betaler jeg nu 500kr for 2 skorstene og hvad der nu skal til.
Fik at vide, at fik jeg lukket den brændeovn jeg ikke bruger, så kunne jeg slippe med 340kr , næste år :)
Der røg også 475kr for ny pillefyrs godkendelse, som der vist også er forskellige priser på.

Som med elpriser, så kan det betale sig at skifte, når både el og skorstensfejer kan spare en 1700kr (har også skiftet el). Nu skal det årlige forsikringseventyr checkes, så jeg kan få nye priser der.

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af PeterMA » 12 maj 2019 17:02

pendec skrev:
15 apr 2019 10:54
Så fik jeg endelig skiftet og haft besøg af ny skorstensfejer.

I forhold til mine 930kr pr. gang, betaler jeg nu 500kr for 2 skorstene og hvad der nu skal til.
Fik at vide, at fik jeg lukket den brændeovn jeg ikke bruger, så kunne jeg slippe med 340kr , næste år :)
Der røg også 475kr for ny pillefyrs godkendelse, som der vist også er forskellige priser på.

Som med elpriser, så kan det betale sig at skifte, når både el og skorstensfejer kan spare en 1700kr (har også skiftet el). Nu skal det årlige forsikringseventyr checkes, så jeg kan få nye priser der.
Hvordan skifter man fejer?
Her i kommunen er det jo kommunen der har bestemt hvem der kommer og fejer min skorsten. Det lyder som der er mange penge at spare ved at skifte, hvis man da overhovedet kan det :)

Vh
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af Lintz » 12 maj 2019 17:11

PeterMA skrev:
12 maj 2019 17:02
Hvordan skifter man fejer?
Her i kommunen er det jo kommunen der har bestemt hvem der kommer og fejer min skorsten. Det lyder som der er mange penge at spare ved at skifte, hvis man da overhovedet kan det :)

Vh
Mon ikke du kan finde ligende i din egen kommune.

https://www.aalborg.dk/media/9144251/fr ... mester.pdf
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af Torpet » 12 maj 2019 17:36

Du finder bare en ny fejer, laver en aftale, underskriver en formular, som han medbringer. Det er det hele. Han vil oplyse kommunen og den gamle fejer om jeres aftale. Undgå at konfrontere den gamle fejer, hvis du kan.

Jeg må takke Pendec for hans anbefaling til en ny ung fejer, som jeg nu har benyttet mig af. Han er både dygtigere og faktisk billigere. Normalt har jeg altid måtte gøre rent efter et fejer besøg, men ikke denne gang, alt var flot klaret.


pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 12 maj 2019 18:54

Jeg kan tilføje at min gamle skorstensfejer dukkede op nogle dage tilbage. Han måtte køre igen, da jeg forklarede jeg havde skiftet på grund af et bedre tilbud . :)
Han takkede for et langt bekendtskab og det var jo helt på sin plads og ikke noget problem, han havde bare ikke nået at få meddelelse om dette, for den nye var der kun 14 dage forinden.

@PeterMA Jeg tror du bare finder de lokale fejere i regionen, som så også vil køre til dit område, så får du et estimeret tilbud, og så kan du jo hurtigt vurdere om det er godt/dårligt.

Jeg fik at vide, fra ny skorstensfejer, at de kommuner som fakturerer direkte selv, løbende vil stoppe, da de ikke vil administrere den udgift, da de ikke får penge for dette, forklarede han, så dem som betaler direkte til kommunen , kan nok forvente det ændres indenfor en periode, om det er 1 år, eller 5 år, det er så nok noget regionalt.

Skal jeg også nævne at mine nye fejer, vil meddele ankomst forud og ikke ankomme uanmeldt, OG han sender faktura på email :) Det er jo ren luksus nu.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af Lintz » 12 maj 2019 20:59

pendec skrev:
12 maj 2019 18:54


Jeg fik at vide, fra ny skorstensfejer, at de kommuner som fakturerer direkte selv, løbende vil stoppe, da de ikke vil administrere den udgift, da de ikke får penge for dette.
Okay - Så vidt jeg lige husker steg skorstensfejer-afgiften til ca det dobbelte ved os da den afgift blev lagt ind under kommunen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 13 maj 2019 08:13

Lintz skrev:
12 maj 2019 20:59
Okay - Så vidt jeg lige husker steg skorstensfejer-afgiften til ca det dobbelte ved os da den afgift blev lagt ind under kommunen.
:) Smart, den gamle skorstensfejer overtog så regningen her, og ændrede jo ikke beløbet :) Der jeg har betalt dobbelt i 15 år.


Besvar