Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
skrot1

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af skrot1 » 18 nov 2018 00:34

Ja, får ku fejet en gang om året


skrot1

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af skrot1 » 18 nov 2018 00:39

Bor i Ringkøbing Skjern kummune. Så kan da regne ud når jeg ser på tråden, at det er i den billige ende så

pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 18 nov 2018 00:39

Oki,
Så begynder din pris jo at være i området af vores andre. Jeg har 2 skorstene, 1 gang om året, så ca. 450kr/stk.

Priser er jo vejl. , så de varierer for de forskellige regioner, om som nævnt her, af Torpet, kan man være heldig at få rabat, når de ikke gør noget ved skorstene som er aktive men ikke i brug som sådan. Jeg bruger aldrig brændeovn som jeg troede, så nu skal den nok ned igen, ingen grund til at betale 450kr for noget som ikke bruges. Det var en i familien, som gerne ville have brændeovnen hos mig, det er så mindre vigtigt nu.
skrot1 skrev:
18 nov 2018 00:39
Bor i Ringkøbing Skjern kummune. Så kan da regne ud når jeg ser på tråden, at det er i den billige ende så
Der er helt sikkert detaljer på vores, som din ikke nævner, og som måske ville koste mere, hvis skorsten og rør er over 1 meter , og præventivt syn og lovpligtig røgkasse osv er med, KL vejl. priser er tæt på mine synes jeg og 11-12 meter skorsten passer nok meget godt ialt for 2 skorstene.
Last edited by 1 on pendec; edited 18 times in total

skrot1

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af skrot1 » 18 nov 2018 00:41

pendec skrev:
18 nov 2018 00:39
Oki,
Så begynder din pris jo at være i området af vores andre. Jeg har 2 skorstene, 1 gang om året, så ca. 450kr/stk.

Priser er jo vejl. , så de varierer for de forskellige regioner, om som nævnt her, af Torpet, kan man være heldig at få rabat, når de ikke gør noget ved skorstene som er aktive men ikke i brug som sådan. Jeg bruger aldrig brændeovn som jeg troede, så nu skal den nok ned igen, ingen grund til at betale 450kr for noget som ikke bruges. Det var en i familien, som gerne ville have brændeovnen hos mig, det er så mindre vigtigt nu.
det er nøjsomme folk herude vestpå :)

pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 18 nov 2018 00:42

skrot1 skrev:
18 nov 2018 00:41
det er nøjsomme folk herude vestpå :)
Men 2 plan? Du må da have en rimelig høj skorsten :)


skrot1

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af skrot1 » 18 nov 2018 01:50

Ikke forstået

pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 18 nov 2018 08:44

Jeg mener,
med 2plans hus, så er din skorsten vel ikke kun 4meter? Tænker den er 6-7 meter?
Og vejl. pris er ca. 50kr for 1. meter og 26kr per meter derefter

Man kan jo ikke gennemskue hvad som er i de 360kr, Jeg tænkte bare ud fra egen regning, så er de vedl. priser lavere eller så er noget ikke inkluderet som vurderes ikke relevant :)

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af Hanefar76 » 18 nov 2018 08:56

Hos os så betaler vi 425 kroner årligt, for 2 skorstene, inkl. Røgrør og brandeftersyn.
Så jeg kan se, at vi heller ikke ligger i den dyre ende.
Vi får renset 1 gang årligt.

skrot1

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af skrot1 » 18 nov 2018 09:00

nu er jeg med:) vi har en stålskorsten, den er ikke mere end 4 meter, da den er monteret på den ene side af gavlen på hovedhuset, og den er ikke højere end gavlryggen. Blev sat op under gamle regler.

pendec

Re: skorstensfejer afgifter, hvor meget?

Indlæg af pendec » 18 nov 2018 09:11

skrot1 skrev:
18 nov 2018 09:00
nu er jeg med:) vi har en stålskorsten, den er ikke mere end 4 meter, da den er monteret på den ene side af gavlen på hovedhuset, og den er ikke højere end gavlryggen. Blev sat op under gamle regler.
Ok, så kan det jo være billigt nok.

50kr , 1. meter + 3x 27kr = 140kr + præventivt eftersyn / 130kr , 270kr , 7kr betalingservice , så ved jeg ikke hvad de sidste 90kr er.
Hanefar76 skrev:
18 nov 2018 08:56
Hos os så betaler vi 425 kroner årligt, for 2 skorstene, inkl. Røgrør og brandeftersyn.
Så jeg kan se, at vi heller ikke ligger i den dyre ende.
Vi får renset 1 gang årligt.
Måske er den ene ikke i brug? Måske er han flink ikke at tage gebyret for rør rens, hvis han ikke gør det :)
jeg har de 10-12 meter skorsten totalt ved 2 skorstene , så det kan godt komme op i mine 400kr ex.moms alene der.

Aner ikke hvad "røg kasse" er.

Fantastisk at der er så store forskelle. Torpet's priser ligner jo mine, vi er så begge på lolland.


Besvar